Quiz om elektrisitet. - Page 2

Re: Quiz om elektrisitet.

"Søren" >

b. er Joules lov for effekt.

Aage

Re: Quiz om elektrisitet.

Jeg fik 13/14 i  det jeg svarede forkert paa ledningsevnen af aluminium,
kobber og jern. Vægtmæssigt er aluminium den bedste leder. Derfor bruges det
naar volumenet ikke spiller den store rolle.

Strømmen i en leder er ikke altid elektroner. I en væske er det positive og
negative joner der strømmer.

Strømmen behøver ikke at stige fordi spændingen stiger. Kulbuen har en
negativ karakteristik.

Aage

Re: Quiz om elektrisitet.

Ja, netop derfor er mange kabler lavet af aluminium, og ikke kobber.
Aluminium er dertil også det billigste i forhold til ledningsevnen.
-så for mig er dit "forkerte" svar legalt

Du har ret, men der var ikke omtalt væsker med opløste salte eller andre
kemisterier.

-og derfor kunne den bruges til at sksitere en svingningskreds. Husker
du osse Valdemar Poulsen's kulbuesender ??

Problemet ved den slags quisser er at nogle af os ved for meget, og
derfor svarer forkert :-))

Bo //

Re: Quiz om elektrisitet.

- Han ved for meget, denne Olsen. Han må forsvinde aldeles sporlæst.
- Naturligvis, hr. Bang-Johansen. Naturligvis.

Jesper Poulsen

Re: Quiz om elektrisitet.

HAH! jeg tænkte nøjagtigt det samme, han må have delt celle med en
Sagføre  der vidste besked :)

/Jan Rasmussen - også Olsenbanden fan :)

Site Timeline