quick and dirty psu ASAP

kære vidende hoveder, i har før hjulpet, så her kommer den:

Jeg sidder her og skal lave en 12(13,8)v psu asap,
10-20A max,helst med strømbrgrænser, har trafo, ensretter osv, men ikke
powertran/Fets nok, og tør ikke bruge en uombygget at psu der godt kan
give
hvad jeg skal bruge.
Har masser af power transistor driver(bd typen) og alt andet, jeg skal
bruge, kan man evt bruge bd'er i parallel med fx en 0.1 ohm modstand i
serie
med hver, så de regulere til at give nogenlunde samme strøm?
pft
Hilsen Erik
ps har over 500 trans på lager så forslag modtages med tak

Re: quick and dirty psu ASAP

Hej Erik

En LM723 og en røvfuld transistorer ?
Det fungerer fint i min strømforsyning. Den er lavet med 10 stk 3055 , hver
med 0,1 ohm i serie. I min "føler" 723èren over en af modstandene

Martin

Re: quick and dirty psu ASAP

Ny Elektronik lavede engang en Mammut forsyning med L200, 13,6V og 20A så
vidt jeg husker (jeg kan nok overtales til en fotokopi, evt også af den med
723)
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/1318.pdf

Martin

Re: quick and dirty psu ASAP
og så 20kg køleplade?:-))
Du har ikke et diagram? Ellers skal jeg selv til at huske, og det er
blevet sent på dagen. bd135, 0.1 ohm(haves ikke) og så ellers som en
standard psu? emitter mod ensretter med 0.1 i serie, fælles kollektor og
basis?
Erik

Re: quick and dirty psu ASAP

med
Maas laver nogle fine nogle. 3-15V 40A 1150kr i tyskland. kan du nøjs med
12-14V og 13A så har jeg både en switchmode og en almindelig strømforsyning
liggende. begge med ekstern sense.

Mvh Jacob

Re: quick and dirty psu ASAP
lyder fint, men nu skulle den have været bygget i aften af de
komponenter jeg har. Du skal vel have en bodegård for dem?
Erik

Re: quick and dirty psu ASAP

med
strømforsyning
Jeg ved ikke hvad markedsprisen er. Kom med et bud.

Re: quick and dirty psu ASAP
Send mig en email med modelnr, beskrivelse etc så kontakter jeg dig.
erik

Re: quick and dirty psu ASAP

Jeg tror det kommer til at fylde en del med de ca.50 BD135 jeg sådan sjusser
mig frem til du skal have monteret på køleplade, mon ikke 1 ohm også vil
være mere passende?

Hvis du googler lidt, kan du finde adskellige ombygningsvejledninger til
gamle AT PSUer.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline