Quasi peak måling

Jeg er ved at begrave mig i EMC'ens forunderlige verden, men er stødt
på et spørgsmål som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med. I diverse
standarder opgives udsrtålingskravene både som average værdier samt
som quasi peak værdier. Jeg har ledt i al verdens litteratur, men kan
ikke finde en forklaring på hvad denne quasi peak måling er et udtryk
for. Kan, og vil, nogen forklare mig hvorledes målingen foretages, og
hvad værdien er udtryk for sammenlignet med en average måling. Jeg har
bemærket at der altid er 10 dB forskel mellem quasi peak
grænseværdierne samt average grænseværdierne i standarderne.

Venlig hilsen

Torben

Site Timeline