Quadrature Modulator/Demodulator hjælp ??

Hejsa

I forbindelse med udviklingen af et simpelt trådløst LAN modem er jeg på
jagt efter en færdig Quadrature Modulator/Demodulator der kan arbejde med en
IF frekvens på 1 Mhz.... Alle dem jeg kan finde ligger i meget højere
frekvensbånd !

Også en transmit/recieve switch til 2,402 Ghz båndet søges - gerne en som
kan styres med et signal fra min DSP !!

Og da ellers bare gode fif til udviklingen af hele den analoge del(mixere,
oscillatore, filtre......) til en trådløs transciever der arbejder i ISM
båndet. Selve kodningen bliver med BPSK og kasami code - alt sammen via en
DSP, nærmere et EZ-kit lite board !

Mvh

Re: Quadrature Modulator/Demodulator hjælp ??
Hejsa

Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det en FM-modulering og demodulering du
skal bruge.
Så kan du evt. som demodulator bruge en PLL, evt. XR215, og afhængig af
hvordan du ellers vil lave det, kan den også bruges som modulator.

Evt. Maxim www.maxim-ic.com de er også flinke til samples..

Maxim har også en del gode wlan-ting, og der er også en del teori på deres
site om det.

Mvh Hauge

Re: Quadrature Modulator/Demodulator hjælp ? ?

Hej Brian

Kig på i følgende adresser og sammenlign evt. "FM"-kredsene:

(smalbånds)MC13135 MC13136 formodentlig bedre end: (bredbånds)TDA1047,
(bredbånds)CA3089, (bredbånds)CA3189, (blandet?)MC3356-MC3362, MC3371.

(Smalbånds) MC13135 MC13136 FM Communications Receivers:
http://psas.pdx.edu/psas/Resources/DataSheets/Communications/mc13135rev3.pdf

(Bredbånds) LA1235:
A high-performance FM receiver for audio and digital applications, Wayne
C. Ryder, RF Design, Oct 1, 2000:
http://rfdesign.com/ar/radio_highperformance_fm_receiver /

Kig også under PS.

-

Anvender MC13135P og MC145170D1 (burde anvende MC145170-2 i stedet for
MC145170D1):

2 Meter Synthesized / Portable Receiver.
By: Steve Hageman:
http://www.geocities.com/hagtronics/2_meter.html
Citat: "...The receiver is built from a Motorola single chip receiver
IC, driven by a Motorola single loop PLL (1st LO drive). The receiver
operation is controlled by a Microchip PIC16C73 uP [Nogen burde ændre
kode og diagram så 16F628 kunne anvendes i stedet] (Source code
available here). The PIC controls the LCD display, PLL and all the user
interface including the rotary encoder used for tuning..."

-

Kig evt. også her - det vel sådan een du er igang med at designe:

http://da.wikipedia.org/wiki/Softwarestyret_radio

http://da.wikipedia.org/wiki/Packet_radio

mvh/Glenn

-