Q: Strømforsyning mm.

Jeg har behov for en strømforsyning med lidt ekstra features og spekulerer
på om nogle af jer har kendskab til en sådan enhed - eller kan anvise
hvordan den skrues sammen ?

Jeg har et alarmanlæg med en trådløs sirene tilkoblet
Sirenen bruger 9v og <1ma i drift og pulserende 10ma - 200ma når den giver
lyd.

Jeg vil gerne have konstrueret en switching mode spændingsforsyning (fra
220v til 9v) til sirenen
Og så vil jeg gerne have en strømmåler tilknyttet spændingsforsyningen -
således at der automatisk aktiveres et 220v relæ når sirenen er aktiveret
Selvfølgelig unden indgreb i selve det trådløse sirene-modul - udover at
tilslutte de 9v forsyning

Det vil også være dejligt såfremt jeg kan opnå ca. 10 sec. delay på at
slutte relæet (så fejlalarmer minimeres)
Og relæet skal helst ikke pulsere på samme måde som sirenen, men være
aktiveret mens sirenen pulserer.

Findes der færdige løsninger ? Jeg har googlet uden synderligt held ?
Eller kan den konstrueres udfra diverse nemt tilgængelige komponenter ?

På forhånd tak for dit input
Stoney

Re: Q: Strømforsyning mm.

Vil du selv konstruere en switchmode fra 230 til 9 volt ?
Vil du også have den godkendt ?
Eller blot bruge en normal netadaptor der kan levere 9 volt ?

Det burde ikke være noget problem, en 0,1 ohms modstand i serie med
forsyningen og mål spænding over den.

Kan klares med en timerkreds.

Når sirenen lyder er minimum strømforbrug så altid 10mA ?
Så skal du bare detektere på 5 mA