Q: Spørgsmål omkring LCD-driver...

Hejsa

Jeg er ved at rode med en LCD-driver, men der er sgu nogle karakterer
som displayet ikke kan vise rigtigt?!

----
- LCD-data: HMC16481SY-LY (standard driver) (4x16 karakters LCD)
- uP: PIC16F877A
----

Jeg benytter en "standarddriver" vi skrev til et alm. 2x16 chars. LCD,
hvor jeg kan navigere cursor, clear display osv osv. Problemet med det
nye LCD, er at der er visse karakterer, som jeg ikke kan udskrive
dertil fx. '/'. Samtidig er der visse karakterer LCD'et bare viser
forkert eller slet ikke. Fx. når jeg vil skrive: By Martin MC, skriver
den; By MArtIN MC. Jeg ved ikke lige hvad der går galt, om LCD'et ikke
bliver initialiseret korrekt eller hvad?
(Jeg tager udgangspunkt i det tilhørende Character Code Map.)

Nogen ideer? Skriv venligst direkte til min mail, da jeg ikke kan
kigge nyhedsgrupperne så tit :-)

Mvh. Martin MC.

Re: Spørgsmål omkring LCD-driver...
Hej Martin,

Kan du vise din kode her ?

hvis den er i C kan jeg med garanti hjælpe dig.

Du skal helst bruge nyhedsgrupperne ...

m.v.h.
lasse madsn

Re: Q: Spørgsmål omkring LCD-driver...

Du spørger i nyhedsgruppen og får "svar" i nyhedsgruppen. :)
Jeg går ud fra at du snakker 4/8 bit med displayet. Hvis du gør dette
så prøv at se på dinne problem tegn i binær værdi. Der er 32 til
foreskel hvilken bit er det. Der er noget der tyder på at den ikke når
at skifte inden du sætter write høj/lav. Angående det manglende tegn
"/" dette har ascii værdi 47, hov der er 32 igen indblandet. Så dette
lugter langt væk af at der er 1 bit der hænger lidt i bremsen.

/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Re: Q: Spørgsmål omkring LCD-driver...
Hej Peter

Mange tak for svaret... Det var sgu en dummefejl. Idet at der var et
fejlbit, kunne jeg konstatere en simpel (meget lille) kortslutning
mellem to databen... Så kan man lære det. Jeg har ellers brugt en del
tid på at granske koden.

Mvh. Martin