Q: Pspice og CD4000

Hej (Bo)

Hvordan er det nu lige at man får CD4000 kredse til at køre på 15V i Pspice?

Man henter komponenten "CD4000 Interface Pwr Supply" ind i diagrammet og
hvordan får man den koblet på kredsenes VDD og VSS?

På forhånd tak

Jens Gydesen

Re: Q: Pspice og CD4000
> [...]
 >
 >
 > Man henter komponenten "CD4000 Interface Pwr Supply" ind i diagrammet og
 > hvordan får man den koblet på kredsenes VDD og VSS?

Hvis det er alle CD4000'ere i dit design, kan du lave en prarameter, der
hedder CD4000_VDD og sætte den til 15V.

-se i Users guide, der ligger på CD'en, der er vist et eksempel på det.

Bo //

Re: Q: Pspice og CD4000

Hej igen,

nu er det bare lige det at jeg har ikke CD'en med hjem fra arbejde....

Hvor og hvordan laver jeg den parameter?

Venlig hilsen Jens

Re: Q: Pspice og CD4000

place part, param fra special.lib.

Herefter dobbeltklik på den.

New row/collumn, name: "CD4000_VDD", value: "15"

Herefter evt højkeklik på den nye property, og vækl visibility til name
and value, så kan du osse se den på diagrammet.

Bo //
-pspice nørd og storforbruger

Re: Q: Pspice og CD4000
Jeg har fået det til at virke... Tak for hjælpen

Venlig Hilsen Jens

og

Re: Pspice og CD4000

Pspice?

Den enkle måten:

INVork;

Klikk på en CD4000-gate, velg PWR, plasser og kople til.

HM

Re: Pspice og CD4000

Enkel er den ikke, men primitiv, for hvis der er mange gates, skal man
have fat i hver eneste.