Q: PC Strømforsyning.

Er der nogen her der kan finde ud af at forbinde 2 PC Strømforsyninger så de
starter op samtidig. Den ene skal trække Bundkortet og den anden skal trække
alle mine diske...

KM

Re: Q: PC Strømforsyning.

Den ene trækker (den til bundkort) et relæ, der kortslutter "Power
good" på den anden (den til diske).

Klaus

Re: Q: PC Strømforsyning.

Eller kortslut "power good" på begge ATX forsyninger og sæt dem på den
samme strømskinne ;-)

--
-jens

Re: PC Strømforsyning.

de
trække
WOW..
du må godtnok have mange diske i :-)

/Morten

Re: PC Strømforsyning.

kender ikke lige hans situation, men det er ikke sjældent at 12 volten i
PSUen ikke kan følge med... et godt graffikkort, en overclocket processor og
du løber hurtigt ind i problemer...

Har en ven som ikke har nok i sin 450 watts processor, med 20 A på 12 volt
porten... men ok, det er så også med vandkøling, frostkøling og overclocket
helt sindsygt :p
Dette blev også løst med en extra strømforsyning. Godt nok blev den sat til
at forsyne graffikkortet alene, og den startede da heller ikke samtidig med
alt det andet... det gfx kort havde ikke nogle større problemer med at have
strøm på 12 volt indgangen i flere timer i træk, uden at resten af
computeren var tændt :p
Kender ikke helt dit behov, men jeg kan forestille mig at dit gfx bruger
mere strøm end dine harddiske, hvis det er pga. en overclocket maskine.... i
det tilfælde kunne det være at dét skulle forsynes fra sin egen psu.

Hvor meget strøm bruger en "normal" harddisk egentligt?

Re: PC Strømforsyning.

Det er svært at sige.. ;-)

Mine 120GB maxtor diske bruger fx. omkring 2,5A ved spin-up,
seek/write/read ligger omkring 700mA, idle er 500mA, standby 160mA,
sleep 130mA.

Du kan somregel finde oplysningerne på nettet ;-)

--
-jens

Re: PC Strømforsyning.

Det er alene 30 watt så... 4 harddiske i raid er ikke unormalt = 120 watt.
Det går hurtigt deropad.
Selv om det kun er i starten at der trækkes "rigtigt meget" strøm, skal
PSUen jo også kunne klare bare dét load :p

Troede faktisk ikke de brugte så meget strøm.

Det var jo også det jeg gjorde ;)

Re: PC Strømforsyning.
de
trække

Jeg har lavet en lille tegning der muligvis kan hjælpe dig lidt:
http://peteropfinder.dk/_newsbin/atxat.html

Jeg har selv lavet det en gang til en server med 8 diske i, det virkede.

--
Hilsen
   Peter N Petersen