[Q]--Antenne Switch.

Hej !

Jeg har en 433,92MHz modtager med en følsomhed på
-104dBm på samme print jeg har en +20dBm sender på samme frekvens og jeg
ville gerne anvende samme antenne til begge.

Kan jeg anvende et alm. smd relæ til dette formål ?
hvor stor dæmpning vil der være i sådan et relæ ?

Kan i evt. anbefale en IC switch -
(den skal være MEGET billig i reel størrelser dvs. billigere end 2-4kr/stk).

er en PIN diode løsning noget "lort" til sådan noget her?

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: [Q]--Antenne Switch.

Brug et kviksølv-relæ i disse frekvenser!
Du kan også lave det med en simpel diode, der beskytter modtager-indgangen
mod signalet fra sendersektionen.

Hold for @€£@¤#"!"#65 IC'er og UHF adskildt! ;-)

Hilsen
Lars

Re: [Q]--Antenne Switch.

I mobiltelefoner og andet trådløst grej virker det da fint :-)

Bo //

Re: [Q]--Antenne Switch.

Jaja, men det er også noget værre skralderværk! :-)

Hilsen
Lars

Re: [Q]--Antenne Switch.
On Sat, 2 Apr 2005 18:42:52 +0200, "Lars T. Thomsen"

Satans.

Så kan jeg forstå at mit lille singlechipprojekt på 2,4 og 5GHz ikke
har en chance ;-)
Re: [Q]--Antenne Switch.

Find selv en IC-switch 2-4kr/stk, der kan opfylde det krav. IC'er er ikke
altid de letteste løsninger, især hvis man bare kan lave sit antenneskift
med en 1N4148, hvis gennemløbende strøm klamper modtagersektion, når der
sendes! :-)
+20 dBm er jo ikke alverdens.

1

Off topic, spørg evt. i dk.teknik.lyd! :-)

Hilsen
Lars

Re: [Q]--Antenne Switch.
2-4kr/stk).