Q Glas.-måske også lidt OT

Hej NG

Jeg våger også lige pelsen og spørger lidt næsten OT
Jeg mangler et ( mange ) lille stykke rund glas el acryl, bare det er
gennemsigtigt, på omkring Ø10-16 mm og 1-3 mm tyk
jeg har ledt, men uden held, er der nogle derude der måske kender et godt
sted...?
Glasset skal bruges forenden af et rør, for at beskytte en IR modtager, mod
vind og vejr.

Jens

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Ups....mit ur er vist bagefter...

Jens

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Hej Jens

Køb nogle urglas.

Mvh Max

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Ja den tanke har jeg også haft, sammen med " dækglas til mikroskoper " "
Forruder til maglite's" men ingen kan helt klare mine krav. ideer er der nok
af, men hvem
forhandler dem....?

Jens

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Hej Jens

nok

Dækglas til mikroskoper er tynde, normalt 0,18 mm og går meget nemt
i stykker, er heller ikke nemme at få i runde.

Du kan bruge skueglas, termiske hærdede glas man bruger i låger på oliefyr
og lignende, kan nok købes via en blikkenslager.

Kvartsurglas har en høj optisk kvalitet og jeg køber dem via en normal
urmager, et 26,2 mm. glas koster omkring 30 kr. Større mængder kan
købes nok købes billigere hos http://www.selva.de /

Hvis du vil bruge kunststof, ja så få fat i en 2-3 mm. Lexan plade og få
et værksted der har en lokkemaskine til at lokke nogle rondeller til dig.

Gå i en forretning som Tiger, de har til tider små lommelygter hvor man nemt
kan fjerne frontglasset og bruge det.

Håber dette hjælper lidt, ellers skriv igen , så kan jeg da finde dig en
leverandør
der kan lave lige nøjagtigt hvad du ønsker :)

Mvh Max

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Hej Jens

Jeg har noget acryl i forskellige tykkelser

Jeg bor ved 8700...

Andy

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Hej Jens

Hvor bor du, jeg har noget acryl i forskellige tykkelser...

Jeg bor i 8700..

Andy

Re: Q Glas.-måske også lidt OT
Jeg bor i ålborg området, men jeg ville være ked af at skulle til at skære
dem selv, jeg kunne risikere at skulle bruge en del....
så et halvfabrikat ville være at foretrække..

Jens

Re: Q Glas.-måske også lidt OT

På mit job bruger vi Ålsrode Smede & Maskinfabrik en del, når vi skal have emner
skåret ud i metal eller kunststof.

Og det er deres vandskæremaskine der må holde for.

De holder til i Grenå, og yderligere kan findes på: http://www.aalsrode.dk /

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Q Glas.-måske også lidt OT

Decideret displayglas burde www.elfa.se/dk have og ellers kan dit lokale
buggemarked skaffe alm. acryl "plexiglas", som du så selv lige skal
save/file til.

Mvh
Morten

Site Timeline