Q: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Hejsa

Jeg er klar over at det sikkert er den forkerte gruppe jeg henvender
mig til, men jeg tager chancen, da jeg ellers ikke ved hvor jeg
skal/kan henvende mig.

Til sommer bliver jeg uddannet elektronikteknolog i Aalborg og er i
forvejen uddannet elektronikmekaniker. Min kæreste bliver færdig som
lærer og vi vil gerne søge arbejde uden for Aalborg.

Vi har snakket om at flytte ned omkring Herning, men jeg har meget
svært ved at finde ud af om hvilke elektronikvirksomheder, der ligger
i eller omkring Herning?!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at nævne nogle store/små
elektronikvirksomheder, der kunne være relevant for en som mig. Det må
gerne være offentlige steder samt private virksomheder osv. PT. er jeg
ikke kræsen :-)

Hvis nogen kan hjælpe, må de meget gerne skrive direkte til mig pr.
mail. Det vil jeg sætte stor pris på!!

På forhånd tak :-)

Mvh. Martin

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Ja, prøv på www.krak.dk og søg med ordet "elektronik" i Herning, eller vælg
midtjylland. Så får du en masse at gå i gang med. Herefter er det "bare" at
undersøge dem på nettet, eller kontakte dem.

Bo //

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Du kunne jo kontakte kk-electronic i Herning. Det er en lidt større
forretning.

Bo //

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?
Hej Bo

Mange tak for dit svar. Jeg har prøvet det du nævner og en af de
virksomheder jeg er faldet over er netop kk-electronic :-)

Jeg havde bare håbet på at der var nogle lokale i Herning, der kunne
supplere med lidt navne, der ikke lige var til at finde på nettet.

Mvh. Martin

$ snipped-for-privacy@nntp03.dk.telia.net:

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Der er jo også Eltax i Aulum... (ca. 10km fra Herning)....

MVH Bojer

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

10 km ?

Naarh..... Men er Eltax ikke kun et handelsfirma ?

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Eltax er først og fremmest en gammel producent af højttalere - måske i den
lidt billigere ende - med kabinetternes udseende er blevet væsentligt pænere
inden for de sidste åringer.
Karsten H. Jensen

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Mange tak... Eltax er hermed kommet med samt danish sound technology i
Videbæk :-)

Mvh. Martin

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Hvordan kan du "hermed" konkludere det?
Karsten H. Jensen

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?
Hej Karsten

Jeg konkluderer ikke helt ud fra folks lille diskussion herinde
omkring netop Eltax, men derimod ud fra Eltax hjemmeside, samt en snak
med en medarbejder derfra. Derudover mener jeg bare at jeg samler
informationer omkring firmaer herinde og derfra vil kontakte dem for
at høre nærmere...

Mvh. Martin

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Næh, jeg ved da om nogle der har arbejdet med samling af højtalere i Aulum.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Okay, som Jamo :-)

Klaus
(der kender et par stykker der har samlet "fiskekasser" i Glyngøre)
Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

De lå i Ringkøbing da jeg var ung i 80'erne ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Naarrrhh  --  kan det nu også passe ??

Tænker du ikke på Lydi (Lydig?)
Det er der halvdelen af min kones gamle klassekammerater der gik tidligt
ud af skolen arbejdede. De blev solgt til Harman gruppen og er i dag
lukket....

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Du har ret.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

-så ku det vel være Peerless i Videbæk, hvis de eksisterer stadig.

Bo //

Re: Elektronikvirksomheder i eller omkring Herning?

Hmm. vedkommende jeg talte med var nu ansat i Eltax, så det gætter jeg på at
det ikke var ;-)

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Der samles svjv. ikke mange højttalere der mere, det meste foregår i Kina
idag. Det er vist primært udvikling, test og administration blev tilbage.

I øjeblikket hedder de DLT ("Danish Sound Technology") Ellers har de vist
også heddet Vifa,  Scan-Speak og Peerless, men de kører vist som
underafdelinger nu.

http://www.d-s-t.com/main /

mvh
JBH