PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Jeg er ved, at tilslutte en driver, af typen TC4427 til en Mosfet
STE180NE10.
Driver'en forsygnes med et PWM signal på max 5Volt.
Men mosfet'ten vil ikke åbne helt, der står en spænding mellem Gnd og
Drain på 3.02Volt
Og ved Gnd og Gate er der en spænding på 6.05Volt.
Ønsker således at Mosfeten tænder og slukker helt efter PWM signallet.

Se diagram herunder:
www.sunwind.dk/projekt/DriverMosfet.jpg
Har du et forslag til hvordan mosfet kan åbne helt.
Eller har du et diagram forslag?
Med venlig hilsen
Monie

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Hvilken forsyning har driveren ?
Hvorfor sætter du en kondensator på udgangen af driveren
Har Du en "forbruger" på ?

Bo //

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet
Hej Bo

Driveren forsynes med 5V den samme spændinforsygning som
microprocesseren.
Kondensator er en tegnefejl i virkeligheden er den forbundet til
Vdd og Gnd.
Forbruget under afprøvning var 5Amp.
Data-bladet herunder:
www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/T/C/4/4/TC4427.shtml

Mvh
Monie

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Du bør forsyne driveren fra 12V, så Du har en højere gatespænding til
FET'en.

Har Du GODE store keramiske afkoblinger ved driveren?
Har driveren KORTE forbindelser til FET'en
Hvad er det for en belastning, er den rent ohmsk eller er den induktiv?

Jeg har ikke helt opfatte om problemet er at FET'en ikke leder, når den
skal eller det er fordi den ikke afbryder, når den skal.

Bo //

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet
Hej Bo

Over Drain til stel er der ca.3Volt
Belastning halogen lampe 12V 50Watt
Mosfet'en åbner ikke helt op. Der er ca.3V mellem Drain og Gnd..

Mvh
Monie

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Forsyn driveren fra 12 volt i stedet for 5, så skal du se løjer......

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet
Hej Klaus

Jeg forsyner microprosser med 5V og driveren og mosfet med 12v.
Med et instrument kan der måles PWM signal 18Khz på mosfet'ens
Gate. Men der er stadige mellem Drain og Gnd ca. 3Volt?
Jeg forstå ikke den sænding, på de 3V. Hallogen-pæren 12V 50Watt
får kun 9Volt, delvom mosfet og driveren forsynes med 12Volt???
Det er en "fulerede" der er strækket sammen. Og vi sener når det
virker, lavet et prinplade.. Kan der være noget kalt her, har
meget korte ledninger.

Mvh
Monie

Gnd..
løjer......
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
andet:

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Hvilket instrument ?

Hvad er puls/pause forhold  på din PWM ?

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Du har koblet de to udgange sammen på driveren, men ikke de to indgange :-o
Derfor har driveren mere end rigeligt at gøre med "sin egen kamp". :-/

Brug 12 volt til driven, og brug kun den ene udgang.

Orla Pedersen
Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet

Er det bare mig, eller bør OUT_A og OUT_B ikke være adskilt? Hvis de
er forbundet med hinanden som på diagrammet, og indgangene ikke er, ja
så tror jeg ikke din driver har det helt så godt.

Re: PWM-signal til Driver forbundet til Mosfet
I havde alle ret, udgange skal ikke forbindes sammen.
Men lige inden jeg konstateret at alt OK. Brændte kredse TC4427
i stykker.
Er der nogle af jer her, der kender til en anden driver til
mosfet den skal være NOinverting singel.
Gerne et Web-sted hvor driveren kan købes.

Mvh
Monie