PWM - Fet og Arduino

Hey..

Jeg skal have fadet en 12VDC 55W pære op med min arduino.. nogle gode
forslag til hvilken fet jeg skal bruge, der kan holde..

Bør jeg når pæren er fadet 100% op, overtage med et relæ? eller kan fet´en
godt holde til at have pæren tændt i eks. 2min ?

//Brian

Re: PWM - Fet og Arduino

En 55W pære bruger ved 12V lidt under 5Amp.

En moderne 30 volt FET har en on-modstand på under 10mOhm i et
almindeligt 8 pin SO hus.

5 amp i 10mOhm giver en varmeeffekt i transistoren på ca 0.25watt, og
med et fornuftigt printudlæg er det intet problem.