Putte composit signal fra grafikkort ind i antenneledning?

Min computer står temmelig langt fra fjernsynet og istedet for at trække
flere kabler end jeg har i forvejen, så tænkte jeg på om jeg kan tage en af
de TV modulatorer man kan købe løst til bla. playstion og så bruge den til
at sende billedet fra computeren ind til fjernsynet i stuen?

Altså hedder det

Antennestik --------------------------
                |      |             |
                Video  TV modulator  TV tuner kort

                TV

Det jeg spekulerer mest på er om signalet vil gå tilbage gennem
antennestikket og ud til de andre kabel TV brugere. Ellers skal sådan en
boks vel bare ha' stel, + 5 volt (eller noget i den stil), et composit
signal og mono lyd?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Putte composit signal fra grafikkort ind i antenneledning?

Det kan sagtens lade sig gøre, men du kan risikere, at du støjer så meget i
området omkring kanal 37-41, at du ødelægger andres signaler, navnlig hvis
der er andre brugere på nettet som ser video/whatever via RF.

Jeg har engang været med til at lave noget lignende i en andelsboligforening
for mange år siden med noget parabol, og jeg vil slet ikke anbefale det.

Antageligvis skal du også fjerne den signalspærrer, som sikrer, at der ikke
går signaler ud af dåsen, og det er dybest set hærværk.

Dernæst er kvaliteten utidssvarende, så jeg ville finde en bedre løsning.

Claus

Re: Putte composit signal fra grafikkort ind i antenneledning?

Det gør jeg ikke selv.

Sidder signalspærreren ikke nede i kælderen? Jeg vil kun køre signalet
gennem det kabel jeg har trukket mellem stuen og arbejdsværelset. Og sørger
den ikke for at det ikke går ud og generer de andre?

For mig er det det manglende besvær værd.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Putte composit signal fra grafikkort ind i antenneledning?

meget

Ja, men naboen kan også se med.

slet
sørger
løsning.

Trådløs? Er det ikke en mulighed.

Benny

Re: Putte composit signal fra grafikkort ind i antenneledning?

Ihhh...

Jeg har rigeligt med grej, der ligger i 2.4 ghz området, så jeg vil helst
ikke have mere.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Putte composit signal fra grafikkort ind i antenneledning?

Jeg har en udenlandsk, (ulovlig) lille sender liggende. Den er komplet i
æske, men power dc stikket er halv defekt, ( det er som om, at det er for
tyndt til stikket) så jeg kan ikke prøve den. Den er bergnet til at sende et
videosignal samt lyd på kanal 37-41  fra een stue til en anden eller
deromkring.

Der medfølger strømforsyning. Det er nok en halvgammel sjover.

Claus

Site Timeline