PTZ control ?

Til min DVR (Digitale Video Recorder) vil jeg gerne have et kamera der kan
styres hjemmefra via Internet.

Det jeg tror jeg ved er.

1. Der skal bruges enten RS 232 eller RS 485 udgangen på DVR maskinen som
har begge dele, sandsynligvis RS 485.
2. Den mest brugte protokol skulle være Pelco-P / D, Digiplex eller Ether,
om det er rigtigt må henstå i det uvisse da termerne ikke siger mig det
mindste.

Det jeg gerne vil, er at lave en "motor sokkel" der kan dreje og tilte og
også har en motor til zoom.
Jeg håber på at det kan lade sig gøre med en PIC processor og pris billige
hobby servoer, samt et billigt kamera.

Kameraet, servoer, samt det mekaniske er ikke noget problem, Men !!! Med
hensyn til elektronikken / styringen er jeg på bar bund.

Er der nogen der har gode råd til hvordan jeg skal gribe det an ? link til
diagrammer vil være at foretrække da der sikkert allerede er andre der har
løst problemet før mig, jeg har selvfølgeligt selv ledt på nettet efter
info, men syntes ikke rigtigt at jeg har fundet de vises sten.

Da jeg er "ude af byen" indtil lørdag kan jeg desværre ikke svare på evt
indlæg før, men det skal endelig ikke holde nogen tilbage med gode råd
alligevel ;-)

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Re: PTZ control ?

Det har sikkert ingen interesse, men Panasonic har faktisk lavet en komplet
løsning, domecamera-styring via browser mm. lige til at tage ibrug.

Mvh. Uffe Ravn

Re: PTZ control ?
Joe de færdige løsninger er da interessante, lige indtil at vi kommer til
prisen :-(

og
komplet

Site Timeline