PT1000 AVR

Hejsa  alle,

Jeg skal prøve at lave en temperatur føler med PT1000 og en Atmel Mega16
men ved ikke helt hvad jeg skal bruge for at læse PT1000

ADT70 virker som en go´ide selv om den er dyr
men man kan vel også lave en opamp
Er der nogen som har lavet noget med PT1000 0 til 250ºC til atmel ?
C eller Bascom AVR (basic)

Re: PT1000 AVR

Hvordan skal du bruge temperaturen? Skal den på et LCD, til en seriel
port eller ud på USB? Det stiller helt forskellige krav til AVRen.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: PT1000 AVR

"Mikkel Lund" > Hvordan skal du bruge temperaturen? Skal den på et LCD, til
en seriel

Den skal bruges sammen med lcd  40*4 + andre styringer  (timer0/1 og
Port_IO)

den skal kaldes 1 gang pr sec udlæses på lcd samt bruge den data ´(adc
verdi) i andre sammenhæng
som temperatur termostat
1ºC opløsning er fint nok

Re: PT1000 AVR

En NTC ville også være en læsning, da de kan fås med en større modstands
ændring pr grad.

Ved ikke om den fås i det hus du skal bruge

Kasper

Re: PT1000 AVR
Findes der ikke noget der kan omsætte PT1000 til 10mV pr grad ?

Re: PT1000 AVR
google er din ven !

http://www.amplifier.cd/Technische_Berichte/PT100/Temperature_measurement.htm
http://www.sprut.de/electronic/temeratur/temp.htm

Re: PT1000 AVR

Kims oprindelige oplæg hedder noget med 250 grader C, og der er NTC'erne
ikke egnede.

Bo //

Re: PT1000 AVR

Har du mulighed for at fE5% fat i adt70? Jeg kunne nemlig godt bruge
sE5%dan en.

mvh
  Jeppe

Re: PT1000 AVR
Hummm problemet er løst
XTR112 var den beste løsning jeg kunne finde 4-20mA virker perfekt

Har du mulighed for at få fat i adt70? Jeg kunne nemlig godt bruge
sådan en.

mvh
  Jeppe

Site Timeline