PSU- Varm når den er slukket?

Hey!

Ka godt være det er lidt OT... men tænkte at der nok var nogen der viste
noget om det her.....

Imorges åbnede jeg min pc... før jeg havde haft den tændt (Det vil sige den
har være slukket hele natten ca. 8timer)
Og så var min psu sådan OK varm.... stort set lige som når den kører.

Kan det være meningen at den skal stå og koge sådan når man har slukket
pc'en?

Jeg har også lagt mærke til at hvis jeg hiver stikket ud af den, mens den er
slukket. Siger den så en lyd, lidt lige som når en blæser går ned fart, hva
kan det være?

Mvh
Aksel

Re: PSU- Varm når den er slukket?
Hey

en ATX supply, mener jeg altid vil køre, nogle måske mindre end andre, men
du skal have en standbyspænding til bunkortet, i modsætning til AT, men den
burde ikke blive meget varm, så ville jeg nok tjekke energiforbruget på den

--
Mvh Kasper

Re: PSU- Varm når den er slukket?
Hey!

den
den
Det kan godt være det bare er det der gør det.... Jeg synes dog bare den var
rimelig lun....

Mvh
Aksel

Re: PSU- Varm når den er slukket?
Hey.... Jeg mener BESTEMT også Netværk er Galvanisk adskilt,,, der sidder
nogle spoler som regel

--
Mvh Kasper

Re: PSU- Varm når den er slukket?
Jeb.... Siger luk computeren.... og så slukker den!

Mvh
Aksel

Re: PSU- Varm når den er slukket?

komme

Og check lige at strømskinnen nu vitterlig er med "jord"  Af en eller anden
årsag, sælges 3 stikdåser, hvor der godt nok er hul til jordbenet, men den
nødvendige metalklemme i stikket er ikke monteret.

mvh
JBH

Re: PSU- Varm når den er slukket?

Netværk er galvanisk adskilt...  Men jo ikke med skærmede netværks
løsninger... Så hvis netværket er skærmet, så kan der sagtens løbe strøm i
stelforbindelsen

Re: PSU- Varm når den er slukket?
den

Det er hørt før... Nogle PSU er altså ikke gode til at køre i standby... og
brguer derfor en del strøm, og dermed udvikling af varme...

Hvad er det for en strømforsygning? Hvis det er en fra et billigt kabinet...
Så er det jo nok en billig PSU. Min edermax bliver ikke varm i standby.. Men
jeg ved alligevel ikke hvor meget strøm den bruger i standby..

Re: PSU- Varm når den er slukket?
Hey!

kabinet...
Men
Det er en chieftec 340w's psu.... Købt sammen med mit kabinet.... Så jo det
er vel en halv billig psu...
Men så må jeg jo bare finde penge til en ny, men indtil vidre blir nok bare
at slukke på stikkontakten hver gang jeg ikke bruger den...

Mvh
Aksel

Re: PSU- Varm =?ISO-8859-1?Q?n=E5r?= den er slukket?

Jeg er ret sikker på den var testet i forrige nummer af C't, hvor de målte
standby-forbruget til voldsomme 19w !!
Bortset fra den havde det absolut ringeste standby-forbrug, var de vist
ellers glade for den.

/Rune

Re: PSU- Varm når den er slukket?
Så ka jeg bedre forstå den var så varm..... Men ud over det er den go nok...

Tak for hjælpen!

Mvh
Aksel

Re: PSU- Varm når den er slukket?

Hvad er det for et blad? C´t ???

Hvilke strømforsyninger var der ellers med i testen? Jeg har fx en enermax
431 Watts PSU... Jeg tror dog ikke lige den produceres mere, da det er
næsten 3 år siden jeg købte den og kan ikke lige finde den på enermax´s
hjemmeside..

Re: PSU- Varm =?ISO-8859-1?Q?n=E5r?= den er slukket?

Tysk computerblad, IMO et af de grundigste overhovedet når det kommer til
tests.

Sorry, kan ikke huske alle modellerne. Du kan måske læse bladet på dit
lokale tekniske bibliotek, eller købe artiklen på www.heise.de/ct

/Rune

Re: PSU- Varm =?iso-8859-1?Q?n=E5r?= den er slukket?

På grund af manglende jord ?

Hvem bildte ham det ind ?

det er Modelbane Europas hjemmeside