PS2 vil ikke køre spil / læse CD

Min PS2 slim er begyndt at drille.
Den vil gerne starte op, men vil ikke læse disken. Starter bare op i
"browser" mode som om der ingen disk sad i.
Jeg har prøvet med flere skiver, uden held.
Jeg mener den har gjort det et par gange før, hvor jeg fik den igang igen,
og jeg troede bare det var en ridset skive.
Men nu gør den det hele tiden.

Den kører slet ikke med skiven under opstart.

Er der nogen gode ideer til hvad der er galt?
er det fordi den slet ikke kan se at der sidder en skive i, eller er motoren
defekt?
Eller hvad?

er der nogen der har erfaring i de mest almindelige fejl på en PS2 ?

På forhånd tak!
Kåre

Site Timeline