Prototyping, Manhattan style...

Hej Gruppe,

Svagt relateret til tråden om afstandsrør er der nogle andre stumper jeg
(heller) ikke kan finde.

Det drejer sig om et system til opbygning af prototyper som en slags
organiseret dead-bug. Systemet bestod af forskellige selvklæbende tynde
glasfiberstrimler, -øer og ic-mønstre med kobber på den ikke-klæbende side.
Disse loddeøer, strips o.a. klæbes så på et stykke blankt prints kobberside
(hvis man skal bruge jordplan) eller et andet egnet materiale de kan sidde
fast på og komponenterne loddes til disse øer. Jeg har fundet enkelte
referencer til produkter som "Mini-mount" og "Solder-mount" fra Wainwright.
(De ser dog ud til kun at lave ting til high-end mikrøbølge prototyper nu om
dage). Se f.eks. PDF'en på
http://www.lpkfusa.com/articles/prototyping/edn_2_96.pdf Her refereres også
til Wainwright i Tyskland, men virksomheden ser ud til at være forsvundet
fra jordens overflade.

Jeg kan se at kreativiteten er stor. Dette link:
http://www.k7qo.net/manart.pdf peger på en gennemgang af "Manhattan style
prototyping" som det åbenbart kaldes. Her skal man så selv stanse øer ud af
egnet print og lime dem fast på blankt print med hurtiglim. Det vil fungere
glimrende, men kræve en del tålmodighed, så jeg tror det må være sidste
udvej. Nogle tips til, hvordan man "laver selvklæbende"? ;-)

Jeg har set tips om at man kan bruge noget selvklæbende kobbertape der
normalt bruges af tagdækkere til kobbertage. Det er ca. 2 cm bredt og kan
nemt klippes til små stumper og strimler med en almindelig saks, men der er
jo lige det med tålmodigheden. Det er ikke med isolerende bagside, så det
kan kun klæbes på et ikke ledende materiale eller, hvis man nu klæber det på
den anden side at et enkeltsidet print kan det sikkert også fungere med
jordplan.

Nogle ideer? Ingen af de store leverandører (Farnell, Mouser, DigiKey,
RSComponents) kan hjælpe.

På forhånd tak, endnu engang.

Med venlig hilsen
Gert Christiansen

Re: Prototyping, Manhattan style...

Hej Gert

du er ikke den eneste der har mistede disse
det har vist sig at wainwriht som produceret mini mount, var delt
op i flere små firmaer, hvor det ene firma lavede mini mount
dette firma var ejet af sønnen eller datteren til firmaets grundlægger
de har dog valgt at trække sig helt tilbage pga. manglende omsætning.

idag bruger vi noget andet på arbejde, jeg skal se om jeg ikke lige
kan fikse linket til det, så skal jeg poste det til dig
det er helt det samme som mini mount, dog lidt dyrer, men sådan er
verden jo.

Mvh
Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk

Re: Prototyping, Manhattan style...
Hej Rasmus,

Tak for svaret! Jeg har gravet videre, men er ikke kommet spor videre. Der
er helt blankt alle vegne.
Det nævnte link vil være kærkomment og jeg takker på forhånd.

Mvh Gert

Re: Prototyping, Manhattan style...

så fik jeg svar tilbage fra en kollega

det laves af Roth electronics.

http://www.roth-elektronik.com/public1/ENG/index.php?re_sessions72%3a017f11cf13ef93b2ce1a86ea0cb4

Det kan købes ved RS:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&binCount=3&Ne42%94958064&Ntt=roth&Ntk=I18NAll&Nr=AND%28avl%3adk%2csearchDiscon_dk%3aN%29&Ntx=mode%2bmatchallpartial&N42%94956480&Nty=1

Mvh
Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk