Prototyping? - Page 2

Re: Prototyping?

Bortsett fra at CNC-maskinen min ikke er klar, har du noen tanker som er
nye for meg.

Jeg bruker EAGEL og og genererer EXELON drillfiler. Jeg har endrer
skaleringen i configfilen slik at den passer til CNC-en sin oppløsning;
200 * 8 pulser pr. 3mm.

Den gamle EAGEL-en min (2.62) kunne plotte HPGL, men jeg har ikke
undersøkt om v4.12 kan.

Hvorfor gir HPGL bedre resultat? HPGL-manualen min sier at default
oppløsning er 0,025 mm. Er det mm kontra tomme-oppløsning som gjør det?

HM

Re: Prototyping?

-i så fald skulle det være 0.0254mm, som er 1/1000" eller 1 mil.

Men hvis man runder af til 0.025mm kommer der problemer med f.x. euro
stik (dem med 96 ben), eller hvis Du har SMD komponenter med fine-pitch

Bo //

Re: Prototyping?

 - HPGL er målfast ligesom du kan lave .eps og .plt målfast, hvor et
tilfældigt screendump [prntscrn] faktisk er temmelig unøjagtig, med
mindre man er meget omhyggelig og skalerer både lodret og vandret.

Kunsten i nøjagtighed i HPGL er vel precis indstilling af CNC-software og
maskine sammen, så det bare spiller...

Min CNC er for øvrigt HighZ720 maskinen fra CNC-Step.de - Nice legetøj...

Lars / Viborg

Re: Prototyping?
On Mon, 12 Mar 2007 21:45:09 +0100, Lars Nielsen

Det lyder jo smart; men hvor meget koster sådan en cnc-bandit?

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: Prototyping?
Hej Michael

Den jeg bruger, en Protomat kostede vidst 70.000 kr. plus værktøjer.

Mvh Max

Re: Prototyping?

 - Vi har lige, for et par måneder siden købt en "hobby-maskine" fra
www.cnc-step.de , S720'eren til ca. 30K. ... - Så kan der jo komme noget
software til ekstra, alt efter hvad behovet er...

Lars / Viborg