Prototype print på 105µ

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Danish to

Threaded View
Hej

Er der nogle der ved om der er nogle der laver prototype print med 105
B5% kobber.

Olimex holder sig til 35B5% og intet andet.

Benny

Re: Prototype print på 105µ
Quoted text here. Click to load it

Elprint kan lave ALT (via deres partnere/leverandører)

Ring dem i morgen 44-360-400

Bo //

Re: Prototype print på 105µ

Hej

Er der nogle der ved om der er nogle der laver prototype print med 105
µ kobber.

Olimex holder sig til 35µ og intet andet.

Benny



Hej Benny!
Jeg bliver virkelig nysgerrig!!
Hvad skal du dog bruge den "voldsomme" tykkelse til??

Mvh!
Torben, Broager.




Re: Prototype print på 105µ
Quoted text here. Click to load it

-voldsom ?
Hvis man arbejder med power/motorstyringer/industrigrej etc, kommer
stømmene op, og derfor er meget kobber en fordel. Dels af hensyn til
spændingsfald, dels af hensyn til opvarmning af printet. Kobberbanerne
skal jo som minnimum kunne holde, indtil en evt sikring er brændt over.

Og så er der to muligheder: enten tykkere kobber eller flere lag (og så
"parallelforbinde" lagene. Sidstnævnte er lidt mere kompliceret, men
giver den fordel, at man bevarer muligheden for smalle baner/små
afstande. Det er ofte ikke muligt, når kobberet går op i tykkelse,

Bo //


Re: Prototype print på 105µ

.
Quoted text here. Click to load it
Hej Bo!
Jojo..., jeg kan sagtens acceptere, at det er begrundet i store strømme. Jeg
ville bare lægge en tråd ovenpå en bred bane, meeeen sæ'føli' hvis det
drejer sig om prof. serie-prod. er det jo en anden sag... :-)))

Mvh!
Torben




Re: Prototype print på 105µ
Hej Torben

Quoted text here. Click to load it


Mon ikke det har noget med strøm at gøre, en 20-30 A
på et print kræver den slags tykkelser. Men tykkelsen
sætter så tilgengæld en begrænsning på hvor tynde baner
man kan lave, underætsning er jo noget større.

--
Mvh
Max



Re: Prototype print på 105µ
. Men tykkelsen
Quoted text here. Click to load it
max.. . jeg mener at man fF8%rst laver et negativ fotomaske  ,derefter
fortinner baner ,og derefter E6%tser , for sE5% til sidst at lE6%gge kobber
pE5% elektrokemisk indtil F8%nsket tykkelse.
Jeg kan godt E6%tse 105 u ,men jeg skal godt nok have bredere baner
grundet underE6%tsningen ,fordi jeg kun kan kF8%re med den endelige
tykkelse af kobberet. men det er slet ikke sE5% svE6%rt at fE5% fat
i ,sE5%vidt jeg kan se
alex

Re: Prototype print på 105µ
Der er også eurocircuits (firmaet bag elektorPCB)

De har 100um, som vist på denne pdf
http://www.eurocircuits.com/images/stories/ec09/ec-services-overview-uk-english-4-2010-v2.pdf

Christen



Re: Prototype print på 105µ
Quoted text here. Click to load it

Lige hjemkommet fra udlandsrejse, lE6%ser jeg lige mit sprgsmE5%l.

Takker for svarene. Lige et par kommentarer.

StrF8%mmen er op til 110 Amp og med 12 volt som forsyning skal der ikke
tabes sE5% meget.

Benny

Site Timeline