Proteus VSM

Findes der alternativer til Proteus VSM (http://www.labcenter.co.uk /) der
kan det samme og gerne mere, f.eks. simulere flere forskellige
mikrocontrollere/microprocessorer ?

Re: Proteus VSM

Det er nok en god ide at fortælle hvilken microcontrollere du ønsker at
simulere.
Proteus VSM kan simulere PIC, 8051, AVR, HC11, ARM7/LPC2000 og Basic Stamp,
så den dækker vist de mest anvendte microcontrollere.

Re: Proteus VSM

der
Stamp,
nu er 8051 kernen en del af mange forskellige microcontrollere tit er disse
udvidet med funktioner som f.eks. USB, Ethernet mv. og ved disse
specialprocessorer dækkes kun standard 8051 funktionerne. Her kunne man
ønske at fabrikanterne lavede dll filer til Proteus VSM så man kunne emulere
disse.....men hvad så må man jo bare bygge hardwaren istedet og smide noget
debugger software i. Men okay jeg betragter Proteus VSM som de facto
standard og nøjes med det stykke software.

Re: Proteus VSM

Disse indbyggede periferi enheder vil være utrolig svære at simulerer. Der
skal jo også sidde noget i "den anden ende" for at du kan simulere dem.

Re: Proteus VSM

Ikke desto mindre... Proteus VSM klarer det jo allerede....man simulerer en
seriel port denne kan så gå ind og overtage computerens com port og ad den
vej "få fat i omverdenen". Det samme kan nemt laves med f.eks. USB og
Ethernet. Klart at det bliver lidt mere problematisk med f.eks. A/D og D/A
convertere her vil et lydkort f.eks. være en dårlig implementering.

Re: Proteus VSM

og det kan den allerede med RTL8019 :)

Jeg fik det næsten til at virke, fandt ud af dengang jeg have en forkert
adresse ledning og derfor virkede det ikke, men fik aldrig testet det af
mere end det da det virkede i virkligheden derefter :)

Kasper

Re: Proteus VSM

Seriel-porten er noget mere simpel end både USB og Ethernet.
USB kan f.eks. bringes til at kører i temmelig mange forskellige modes, lige
som der er stor forskel på om den skal kører som en master eller slave
enhed.

Site Timeline