Protel - Net fejl ! ¤#%

Jeg har et problem med protel 99SE !

Et diagram med en del logik kredse hvis "VCC" ben som det hedder på
diagrammet bliver forbundet til mit +5V net ... det protel så gør 50% af
alle gangene jeg opdatere PCB er at oprette to net ... et som hedder +5V og
et som hedder VCC som den forbinder kredsene imellem men ikke til +5V

Jeg har set dette tit, nogen som har oplevet samme ?

Hvad sker der !?

M.v.h
Lasse

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%
Hej...

Det skal siges at problemet fjernes ved at lave et "link" i diagrammet
mellem fiktiv net "VCC" og +5V problemet er jo bare at det ser "grimt" ud at
man gør det og det er også (syntes jeg) en uprofessionel måde at løse
problemet på...

/lasse

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%

For æoner siden da jeg arbejdede i Grundfos' elektronikafdeling
var det almindelig praksis på alle diagrammer med et link mellem
5V og VCC, hhv. VSS og GND - og de tilhørende symboler.

Uprofessionelt - hvorfor mener du det ?

Hvis man kan sætte monteringshuller, testpunkter og banetykkelser
på som jeg har set på diagrammer fra store firmaer, så har jeg svært
ved at se det uprofessionelle i et power-link.

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%

Syntes bare at den burde holde styr på "bøvlet" så man ikke skulle lave
sådan en "spring over gærdet" løsning.

Det kan du selvfølgelig have ret i.

m.v.h.
lasse

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%

Jeg tror faktisk det er et problem der ligger tilbage til skabelsen
af bibliotekerne - jeg erindrer en del forvirring med VDD,VSS,VCC,GND,+5V
og diverse powersymboler - med OrCad SDT v.3 og Protel Autotrax....
.....oh, hvilke minder ;o)

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%

Jeg tror faktisk at du har 100% ret for de library's jeg selv laver har
aldrig disse problemer det er kun når jeg er doven og anvender de faste
library's fra protel at jeg skal tribbel tjekke altting !

Du skulle vel aldrig have prøvet det famøse "BoardMaker" program hehe jeg
blev tortureret med det gamle dos program i et halvt år på grundforløbet
aldrig har jeg bandet og svovlet så meget over et pc program ... forestil
dig at skulle lave dobbeltsidet print i et program som kun kan lave
enkeltsidet print (det kunne den version vi havde kun) jeg måtte sidde med
en transparent på skærmen HAHA !

Åhh vilke minder :o)  *smil*

/lasse

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%

Har set det, aldrig brugt det....men har seriøst overvejet at genoptage
Autotrax, det er det program jeg har lavet flest projekter i der gav penge
;o) -
gode penge !
Og det er efter min mening et suverænt godt program.

Forresten Lasse, var det ikke dig der havde gang i noget IHC I/O
med AVR ?

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%
Hej Poul,

det var aldrig IHC men jo jeg rodede en del med at lave lavvolts
installationer om til smarte ting så man kunne få sit hus på internettet
osv...
har du nogle spændne ideer da ?

/lasse

Re: Protel - Net fejl ! ¤#%

Har endelig fået IHC, men kunne godt tænke mig lidt selv-
komponerede moduler....
...fik noget kode til AVR IHC moduler af Lars Madsen,
nok deraf misforståpelsen kom....

Site Timeline