Prosonic TV CTV-7295

Der er kun en tynd vandret linje på ca 5mm på skærmen, jeg har udskiftet TDA3654 uden held, og der er ca 26 volt på ben 9.

Reply to
Knud Gaarde

hey.. uden at kunne sige noget... men i nogle tv skal du lige skifte en modstand på under 10 ohm der sidder i serie med et af benene... kan huske jeg havde samme fejl(ca.) og der skiftede jeg også bare kredsen... mener der skal være 30-50V på forsyningen....

men det er slet ikke noget jeg er sikker på... så brug det som et hint eller ej (:

held og lykke kasper

"Knud Gaarde" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Reply to
Repzak

Du mangler din afstemningsspænding..........

Ja, jeg mener det.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Ole Geisler

"Ole Geisler" skrev i news: snipped-for-privacy@4ax.com

Hvis det er fejlen er der brændt en effektmodstand, mener den sidder i nærheden af strømforsyningen, kan dog ikke huske hvilken men har selv haft fejlen.

-- Hilsen Peter N Petersen

15kw

Øøh afstemningsspænding hvad er det.......
Reply to
Knud Gaarde

"Knud Gaarde" skrev i news: snipped-for-privacy@posting.google.com

Det er den spænding der bruges til at afstemme VCO'en i tuneren typisk omkring 30V-DC

-- Hilsen Peter N Petersen

15kw