Prosonic TV CTV-7295

Der er kun en tynd vandret linje på ca 5mm på skærmen, jeg har
udskiftet TDA3654 uden held, og der er ca 26 volt på ben 9.

Re: Prosonic TV CTV-7295
hey.. uden at kunne sige noget... men i nogle tv skal du lige skifte en
modstand på under 10 ohm der sidder i serie med et af benene... kan huske
jeg havde samme fejl(ca.) og der skiftede jeg også bare kredsen... mener der
skal være 30-50V på forsyningen....

men det er slet ikke noget jeg er sikker på... så brug det som et hint eller
ej (:

held og lykke
kasper

Re: Prosonic TV CTV-7295
On 27 Oct 2003 12:33:23 -0800, snipped-for-privacy@get2net.dk (Knud Gaarde)

Du mangler din afstemningsspænding..........

Ja, jeg mener det.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Prosonic TV CTV-7295

Hvis det er fejlen er der brændt en effektmodstand, mener den sidder i
nærheden af strømforsyningen, kan dog ikke huske hvilken men har selv haft
fejlen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Øøh afstemningsspænding hvad er det.......

Re: Prosonic TV CTV-7295

Det er den spænding der bruges til at afstemme VCO'en i tuneren typisk
omkring 30V-DC

--
Hilsen
   Peter N Petersen