Prom spørgsmål

Hej har nogen prommer til en compugame spille automat som jeg gerne vil have
læst til sikkerheds kopi har set på den ene der står

M27C256B
12F1
B683P
109K

har bygget denne som i følge leverandøren skulle kunne bruges
http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id36%4426

den understøtter følgende prommer
  a.. PIC10F200
  b.. PIC12C508A,PIC12CE518
  c.. PIC12F629,PIC12F675
  d.. PIC16F54
  e.. PIC16F84A
  f.. PIC16F870,PIC16F871,PIC16F872,PIC16F873,PIC16F874
  g.. PIC16F876,PIC16F877
  h.. PIC16F627,PIC16F627A,PIC16F628,PIC16F628A
  i.. PIC16F648A PIC16F630,PIC16F676
  j.. PIC18F2550,...

1. kan den aflæse den type prom jeg har med programmet på og hvis ja hvilen
af de ovenstående understøttede svar til den.

2. hvis den ikke kan hvilken læser skal jeg så have fat i

3. hvis jeg ønsker at kunne brænde nye prommer hvis jeg får programmerne fra
en anden hvilken pic kan erstatte ovenstånde prom.

Hilsen

Johnny

Re: Prom spørgsmål

Altså en 27c256 EPROM

Ingen. Det er en PIC programmer du har købt

En EPROM brænder.

En PIC er en processor, en PROM en hukommelseskreds. De er ikke
umiddelbart udskiftelige.

Re: Prom spørgsmål

Træls må have fat i min elektronik pusher der prakkede mig den velleman på.

Kan du evt. anbefale en eprombrænder til en fornuftig pris og med fornuftigt
software der kan bruge må gerne være som bygge sæt
Så må jeg havde fat i en eprombrænder og nogen prommer magen til den jeg har

men blev da erfaringer rigere og nogle hundrede fattigere på et byggesæt til
skraldespanden.

Hilsen

Johnny

Re: Prom spørgsmål

Ja.

Behold den da endeligt, du kan sagtens få brug for at programmere en PIC.

Alternativt kan du jo sælge den til en af dem der ikke har indset at AVR
er sagen:)

Re: Prom spørgsmål

Ja, enten har han nogen viden vi andre ikke har, har du forkalret dig
forkert, eller blot har i misforstået hinanden.

Pas, har en selv. Men bor du i nærheden er du da velkommen til at kigge
forbi.

Jeps

Næh, gem det. Eller forær det til mig....

Re: Prom spørgsmål

Har selv en lignende denne her:
http://tinyurl.com/2mosh5

og den er også købt fra samme foretagende.
Min erfaring er at det gik hurtigt og smertefrit.

Nope, enten gemmer du den til bedre tider, eller sender den denne vej ;-)

Gider du at smide en mail denne vej?

--
mvh Uffe

Re: Prom spørgsmål