projektor: 3M Model no: MP7730 - fejlsøgning

Hej,

Jeg vil lige prøve at høre her om der er en som kan hjælpe mig.
Jeg skal prøve at se om jeg kan reparere en 3M projektor - den er fra år
2000:

Symptomer/status:
Pæren ser ok ud.
Til gengæld er der er glas som er revnet. Det er et glas som er umiddelbart
det første pæren lyser igennem, så det har sikker været meget varmt,
hvorefter der er slukket for den. Men blot en formodning.
Blæseren starter ikke når jeg tænder projektoren, det burde den gøre. Dog
lyser der nogle lamper, så der er noget strøm på. Tænkte nemlig at
forsikringen måske var gået.

Jeg har forsøgt at finde sikringen, men den har jeg ikke kunne lokalisere,
selv jeg har åbnet apparatet og taget nogle dele ud. Nogen som har en ide om
hvor den kunne sidde. Jeg regner med at den ser ud som sikringer plejer i
elektronik: lille glasrør med metal i begge ender??

Garantien er desværre udløbet.

Hjælp eller hints vil være meget velkomne,

Mvh Osten.

Re: projektor: 3M Model no: MP7730 - fejlsøgning

umiddelbart
om

Hvis det er en termosikring, kan den se ud på flere måder (dog ikke på en
gang ;-)
Se efter om der sidder en "klump" eller et lille rør med 2 ledninger fra, i
nærheden af pæren. Det kan være sådan en "one shot" termosikring som f.eks
også sidder i en kaffemaskine.Den afbryder strømmen hvis temperaturen bliver
for høj.(ved termostatsvigt)  Den slutter ikke strømmen igen, men skal
udskiftes.

mvh
JBH

Site Timeline