Projektet skrider frem...

Hej gruppe,

Jeg igang med at bygge et cd-afspiller-anlæg op af hvad jeg har kunnet
skrabe sammen.
Se her: http://systemon.dk/share/fig2.pdf
Havde nogle problemer med elektrisk støj fra CD-ROM-drevets motor, men nu
har jeg tilføjet en ekstra strømforsyning , som på en måske ikke alt for
snedig måde har løst problemet.
Indtil nu, havde jeg koblet CD-ROM-drevet til forstærkeren via førstnævntes
hovedtelefonstik, men nu vil jeg gerne bruge stikket på bagsiden af drevet
(det der normalt går til lydkortet). Signalniveauet er (sikkert) Line
niveau, og nu har jeg et simpelt spørgsmål:
Hvilken type drejepotentiometer vil det være smartest at bruge for at kunne
justere lydstyrken?
Det ville være en fordel, hvis man kunne justere både venstre og højre kanal
samtidigt...

Mvh Simon

Re: Projektet skrider frem...

2 gange 10Kohm evt med logaritmisk skala

Ja, et såkaldt stereopotmeter.

Re: Projektet skrider frem...
Tusind tak for det hurtige svar, Klaus...!

/Simon

Site Timeline