Projekt med fjernstyret bil

Hejsa,

vi er et par studerende som er igang med vores 2. mini projekt som går ud på
at "tune" en fjernstyret bil. Vi har kun en uge og en budget på 100 kr. til
formålet. Vi har lavet brainstorm, men kunne ikke lige finde en god ide...
En ide var at omprogrammere ICen i senderen og modtageren så vi kunne
tilføje flere funktioner, men kunne ikke lige finde data om IC'en, som
hedder TX-2 40910287 i senderen. Kan nogen umiddelbart se hvad det er for
nogen IC, om den kan programmeres på en eller anden måde, eller hvordan
virker sådan en IC? Kender nogen til en amatør hjemmeside hvor man laver små
ændringer på fjernstyret biler.. hvor man f.eks tilføjer en kondansator som
turbo til sådan en bil? :o)

På forhånd tak...

Flemming

Re: Projekt med fjernstyret bil

Jeg tror ikke i kan omprogrammere de kredse, de er 99% sikkert færdige
kredse til formålet eller custom made.

Kender nogen til en amatør hjemmeside hvor man laver små

Hvis det er for at få den til at køre hurtigere, er der ikke så meget at
gøre andet end tilføre mere power !

Større spænding på batteriet = højere hastighed (højere varme udvikling i
motoren, husk køle plade) kortere levetid...
(evt bruge en step up konverter)

Gearing af drevet.. hurtigere topfart contra lavere acceleration....

Mvh
Kasper

Re: Projekt med fjernstyret bil
Prøv www.rc-info.dk

/nybro

Re: Projekt med fjernstyret bil
rettelse:
www.rcinfo.dk
/nybro

Re: Projekt med fjernstyret bil

Kender ikke chippen, nej. Ej heller ved jeg hvad det er for en uddannelse du
har gang i, men det lyder interessant :-)
Jeg går ud fra det bare er en "normal" legetøjsbil af Fætter BR-kvalitet og
ikke en med servomotorere og noget i den stil.
Jeg forestillet mig noget med en lille elmotor der driver bilen og en lille
elmotor der styre forhjulene. Er det forkert?

Min bedste ide jeg lige kan komme på er at smide en lille ekstra
batteripakke i bilen, og når fjernstyringen nærmer sig fuld gas (må formode
at spændingen til motoren stiger eller at PWM signalet bliver mere "bredt"
alt efter hvordan motoren styres), som man så kan måle på og trigge
et-eller-andet der spytter ekstra spænding og deraf følgende strøm til
motoren så bilen bare drøner afsted i høj fart. Det er rimelig billigt,
under forudsætning af at det er så simpel motorstyring.
Jeg spiller ikke computer, men for få år tilbage spillede jeg en del bl.a.
GTA - og isæt GTA2 - hvis man var lidt fræk kunne man evt. lave et lille
magasin med knaldperler el.lign., der kunne skubbes ud til stort ubehag for
tilfældigt forbipasserende der ikke ser hvor de træder, ved en kombination
af at dreje hjulene til højre og køre under halv hastighed eller
et-eller-andet.
Kun fantasien sætter grænser har jeg hørt... det skal siges at jeg ikke
benytter mig af euforiserende stoffer af nogen art. Tro det eller ej, efter
dette indlæg ;-)

--
Thomas

Re: Projekt med fjernstyret bil
du

Nordjyllands Erhvervsakademi, og ja, det er en spændende uddannelse ;o)

og
lille

Fuldstændig korrekt

formode

Det der med turbo var bare et eksempel. folk skal ikke fokusere på at få
bilen køre hurtigere, for det er ikke det projektet går ud på. Det gælder om
at konstruere det "bedste/sjoveste" udstyr billigst muligt. Alle forslage
vil jeg modtage med glæde :o)

for

Ja, det lyder sjovt og kan tages i betrægtning

Takker alle for svarene
Flemming

Re: Projekt med fjernstyret bil

uddannelse
"bredt"
om
bl.a.
kombination

Eller en liten høyttaler + et narrekamera.

Kjør bulen under skjørtekanten på damene og la høyttaleren rope: "Har du
glemt trusen i dag, unge dame?"

HM

Re: Projekt med fjernstyret bil
On 15 Sep 2005 04:36:04 +0200, "Harald Mossige"

(Her indsættes lyden af den unge dame der tramper på bilen)

Re: Projekt med fjernstyret bil
Hej Harald

Har du ikke opdaget at unge piger nu om dage går i bukser ?

Mvh Max

Re: Projekt med fjernstyret bil
Men ikke nødvendigvis med trusser :-)

Site Timeline