Projekt der kan ændre fjb koder.

Jeg har sat mig for at bygge et modul der kan forstå min Beolink fjb og
sende koderne videre til mit ikke B&O udstyr..

selve udstyret:
jeg kan vil få en simpel processor til at forstå en beolink fjb og via en
eeprom skrive(lære de andre fjernbetjeninger at kende)
og så sende dem ud via en ir diode..

Men nogen der har erfaringer til hvordan man nemmest læser og forstår
koderne fra en fjernbetjening??

Hilsen Jan

Re: Projekt der kan ændre fjb koder.

Ved enten at købe en kreds der kan dekode signalerne, eller finde ud af
hvordan signalerne er opbygget.

Alternativt kan du købe boksen færdiglavet....

Re: Projekt der kan ændre fjb koder.

Jeg mener du kan starte her :
http://www.lintronic.dk /

Re: Projekt der kan ændre fjb koder.

du kan bygge et lille IR modtager kredsløb som du sætter på et storage-skop
og så se på antallet af "impulser" (firkanter) der kommer når du trykker TV,
DVD, V.MEM eller lign. på B&O fjernbetjeningen...

Rasmus
Re: Projekt der kan ændre fjb koder.

Jeg har faktisk lavet et program til en PIC processor som dekoder B&O
Du kan fE5% koden (I PIC C) hvis jeg fE5%r din mail.
Lavede det bare for sjov for at se om det kunne lade sig gF8%re.

John Jensen
Rio de Janeiro

Site Timeline