Programmering af UART 16550

Hej gruppe,

jeg forstår ikke helt funktionsmodellen af transmit FIFO'en i 16550
UART'en. Jeg har prøvet flere forskellige metoder, men ingen af dem
fungerer.

Jeg ønsker at anvende UART'en i polled mode, men desværre giver dette
nogle problemer når jeg samtidig ønsker at anvende FIFO'en for
transmittering?
Kan det passe at man kun kan tjekke om FIFO'en faktisk er tom eller at
der er overflow?
Det jeg ønsker er, at tjekke om der er plads i FIFO'en inden jeg skriver
- altså, at undgå et overflow (for hvilke data slettes så?), men stadig
anvende UART'en uden at skulle anvende interrupts!

Indtil videre har jeg prøvet med bit 5 og 6 i LSR (Line Status
Registeret), men intet virker!

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Preben Holm