Programmering af AVR uden STK-board :)

Hej gutter!

Jeg skal til at lege lidt med en ATMEGA128/8515 og gider ikke investere i et
STK-500 udviklingsboard (har allerede lavet printet :)).

Har nogen af jer erfaringer med AT-Prog?

http://www.speedy-bl.com/avr-prog-e.htm

Jeg ville nemlig lave flg. brænderstik til systemet og brænde M128'eren (og evt.
en 8515'er):

http://www.speedy-bl.com/adapter-e.htm#Sercon2-Mini_for_AVR

Nu til det vigtige:
-------------------

1. Nogen der har prøvet dette program med ovenstående kabel? Det skal virke
under XP og man kan vist ikke bruge parallel-interfacet her...

2. Virker brænderprogrammet med de bin-filer Win-AVR pakken (hentet fra
avrfreaks.net) laver?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Programmering af AVR uden STK-board :)
On Tue, 15 Feb 2005 12:55:34 +0100, Kim Voss Schrader

evt.

Hej Kim

Kender ikke den brænder eller "dongle".

Bruger selv denne
http://www.olimex.com/dev/images/avr-pg1b-sch.gif
http://www.olimex.com/dev/avr-pg1b.html

Med PonyProg (sidste nye version , vidstnok beta)
http://www.lancos.com/

Denne http://www.olimex.com/dev/avr-pg2b.html , skulle være STK200
kompatibel , dvs du kan brænde fra AVR Studio.

Husk at AVR's skal have clock for at kunne brændes (Mega har intern
1Mhz osc enablet som factory default) ... husk det hvis du skal bruge
extern xtal , så skal fuses sættes til dette.

Hilsen
Carsten

Re: Programmering af AVR uden STK-board :)

Nice :) Den er jeg igang med at bygge... Jeg kan se, at de ikke umiddelbart har
overført reset til AVR-stikket. Kan det undværes, eller skal det overføres?

Det er tidl. programmerede kredse, så det burde ikke blive et problem :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Programmering af AVR uden STK-board :)
hej der.....

køb en AVR-ISP hos acte, den koster 300 dask..... det er til at komme
over og dur bare....

/f

Re: Programmering af AVR uden STK-board :)
Hej

Parallelporten på XP(pro) SP2 virker fint, bruger det selv ifm. Bascom
(http://www.mcselec.com/bascom-avr.htm ).

Mvh
Anders

Re: Programmering af AVR uden STK-board :)

Hvis du laver en af de dongles som carsten har nævnt er jeg næsten sikker på
at du kan brænde med avrdude, som følger med winavr pakken ... når man først
får det sat op kan det hele ordnes i en make fil, hvilket er meget praktisk
i længden.

Jeg bruger selv en hjemmelavet stk200 dongle (den til parrallelporten) ...
og har brugt avrdude til at brænde fra windows og uisp fra linux, og har
været meget tilfreds med det.

Mvh.

Thomas Kjærulff (Der brugte en atmega32 i sidste semesters projekt)

Site Timeline