Programmering af AVR

Hej alle,

jeg er som skrevet tidligere igang med et projekt med en atmega. Til
denne
har jeg en MAX6675 (SPI Thermocouple -> digital converter) siddende.
Denne
sidder i F8%jeblikket pE5% nogle tilfE6%ldige portben pE5% atmegaen, hvilke=
virker fint!
Jeg synes dog at det er lidt snyd, og kunne godt tE6%nke mig at have den
siddende pE5% atmegaens SPI-interface - her kommer problemet!
NE5%r jeg prF8%ver at programmere atmegaen, vil MAX6675'en vE6%ldig gerne
blande
sig i snakken, hvilket jo selvfF8%lgelig ikke gE5%r godt!
Jeg har kigget lidt hos Atmel angE5%ende problemet, og er kommet frem
til at
nogle modstande pE5% bussen skulle fE5% det til at spille!
(Se figur 4-2 her: http://atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2521.pd=
f)

Der stE5%r at modstandende skal vE6%re af passende stF8%rrelse, men hvad er
passende? Det kommer vel an pE5% MAX6675!?
Jeg gE5%r ud fra at det er V_OH og V_OL pE5% side 3 af MAX6675's datablad
jeg
skal bruge. (http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX6675.pdf )

Jeg kan selvfF8%lgelig prF8%ve mig lidt frem, med nogle forskellige
modstande, men
jeg kunne godt tE6%nke mig at lave det "rigtigt".

Kan I hjE6%lpe?

Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Re: Programmering af AVR

Normalt skal det være nok at sikre at, en SPI slave (her MAX6675) ikke
selekteret for undgå at den generer andre brugere af bussen.

Her vil det sige at MAX6675'erens CS skal holdes ikke aktiv, altså høj når uC er
resat. Det opnår man med en pullup modstand, noget med 10Kohm eller 22Kohm til
MAX6675'erens forsyning. Og så skal CS selvfølgelig på en portbit der ikke
bruges til programmeringen.

--
  Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
  Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav