Programmering af Analog Devices DSP ??

Hej.

Jeg har fået fingrene i et ældre Ericsson handsfree på arbejdet. i
"boksen" sidder der en sød ADSP-2181 samt en AD1845JP codec samt en
Flash EEPROM og noget forstærker halløj.

Da der tidligere har været handlet udviklingskit med denne kreds rundt
omkring på news, formoder jeg at der sidder nogen herinde med viden
omkring kredsene?

Det kunne være meget sødt at få hul igennem til kredsen, istedet for
bare at skrotte printet.

Jeg har ledt højt og lavt på ADI's hjemmeside, men jeg kan altså ikke
blive klog på, om det "bare" kræver et RS232 kabel med levelshiftere at
programmere den, eller jeg skal have et EZ-ICE kabel med noget
elektronik i, for at få et program i den ??

Jeg har aldrig rodet med DSP'ere før, men man skal jo starte et sted.

Jeg har smidt et billede af mit print på denne adresse:
http://www.zapro.dk/public/adsp2181/IMG_3480.JPG

Er det muligt at bruge det til noget som det er, eller er jeg bedre
tjent med at droppe ideen ??

Husk på, at jeg har ikke 2-3-4-500 kroner til et brugt dev. board, er
fattig... :-O

// Per.

Re: Programmering af Analog Devices DSP ??

prøve denne side http://www.mikrocontroller.net/articles/Linksammlung

under ADSP-2181 / EZ-Kit Lite og ADSP21xx Application notes

--
thomas

Re: Programmering af Analog Devices DSP ??

Hej Thomas...

Hmm, det blev jeg ikke rigtig klogere på, men tak for linksamlingen!

Jeg efterspørger hvad jeg mangler af hardware for at få et kompileret
program fra DSP-softwaren (prøveversion) over i EEPrommen så det bliver
liggende der. skal jeg ud i at programmere en hexfil ?

// Per.

Re: Programmering af Analog Devices DSP ??

Jeg vil nok programmere en hex fil i prommen, bruger selv en labtool 48
programmer til det, men har set flere printer port programmer, der er
nemme at bygge som kan gøre det samme.

er det VisualDSP++ du bruger ?

--
thomas

Re: Programmering af Analog Devices DSP ??

Hej Thomas.

Ja det er VisualDSP++ jeg bruger.

Jeg tror ihvertfald ikke at der er nogen ADI bootloader i den originale
prom, det er jo noget Ericsson-sjov.

Du har måske et bud på, hvor jeg bedst starter ?

Jeg kan jo nok godt programmere kredsen i et PC-bundkort med programmet
uniflash :-)

Hvordan fungerer det der EZ-Kit lite ? ligger der bare en generel
bootloader i dens prom, og så sender man et program til den via rs232
som den kører indtil at strømmen afbrydes, eller flasher man prommen
hver gang, så den fortsætter med at køre programmet når den tændes igen ??

// Per.

Re: Programmering af Analog Devices DSP ??

Hej Per

Jeg kender ikke rigtig det kit, har ikke selv prøvet det. fandt et board
med en anden dsp på, men kom aldrig rigtig i gang med det.

du kan måske læse om det her

http://avmaster.bnx.homelinux.net/datasheets/adsp21xx.pdf

--
thomas

Re: Programmering af Analog Devices DSP ??
ME5%ske er der et "Boot" program i Flash'en som aktiveres ved at holde
en "knap" nede eller ved at sende nogle bestemte karakterer ind pE5%
seriel-porten under opstart. Dette boot-program kunne sE5% f.eks. sende
en "menu" ud pE5% serielporten som vises i et terminal-program og gF8%re
det muligt at downloade et applikationsprogram til 2182'eren.

mvh
/Jens

Site Timeline