Programmering af Analog Devices DSP ??

Hej.

Jeg har fået fingrene i et ældre Ericsson handsfree på arbejdet. i "boksen" sidder der en sød ADSP-2181 samt en AD1845JP codec samt en Flash EEPROM og noget forstærker halløj.

Da der tidligere har været handlet udviklingskit med denne kreds rundt omkring på news, formoder jeg at der sidder nogen herinde med viden omkring kredsene?

Det kunne være meget sødt at få hul igennem til kredsen, istedet for bare at skrotte printet.

Jeg har ledt højt og lavt på ADI's hjemmeside, men jeg kan altså ikke blive klog på, om det "bare" kræver et RS232 kabel med levelshiftere at programmere den, eller jeg skal have et EZ-ICE kabel med noget elektronik i, for at få et program i den ??

Jeg har aldrig rodet med DSP'ere før, men man skal jo starte et sted.

Jeg har smidt et billede af mit print på denne adresse:

Er det muligt at bruge det til noget som det er, eller er jeg bedre tjent med at droppe ideen ??

Husk på, at jeg har ikke 2-3-4-500 kroner til et brugt dev. board, er fattig... :-O

// Per.

Reply to
Per Jensen

prøve denne side

under ADSP-2181 / EZ-Kit Lite og ADSP21xx Application notes

-- thomas

Reply to
none

none skrev:

Hej Thomas...

Hmm, det blev jeg ikke rigtig klogere på, men tak for linksamlingen!

Jeg efterspørger hvad jeg mangler af hardware for at få et kompileret program fra DSP-softwaren (prøveversion) over i EEPrommen så det bliver liggende der. skal jeg ud i at programmere en hexfil ?

// Per.

Reply to
Per Jensen

Jeg vil nok programmere en hex fil i prommen, bruger selv en labtool 48 programmer til det, men har set flere printer port programmer, der er nemme at bygge som kan gøre det samme.

er det VisualDSP++ du bruger ?

-- thomas

Reply to
none

Per Jensen skrev:

M=E5ske er der et "Boot" program i Flash'en som aktiveres ved at holde en "knap" nede eller ved at sende nogle bestemte karakterer ind p=E5 seriel-porten under opstart. Dette boot-program kunne s=E5 f.eks. sende en "menu" ud p=E5 serielporten som vises i et terminal-program og g=F8re det muligt at downloade et applikationsprogram til 2182'eren.

mvh /Jens

Reply to
Jens Jacobsen

none skrev:

Hej Thomas.

Ja det er VisualDSP++ jeg bruger.

Jeg tror ihvertfald ikke at der er nogen ADI bootloader i den originale prom, det er jo noget Ericsson-sjov.

Du har måske et bud på, hvor jeg bedst starter ?

Jeg kan jo nok godt programmere kredsen i et PC-bundkort med programmet uniflash :-)

Hvordan fungerer det der EZ-Kit lite ? ligger der bare en generel bootloader i dens prom, og så sender man et program til den via rs232 som den kører indtil at strømmen afbrydes, eller flasher man prommen hver gang, så den fortsætter med at køre programmet når den tændes igen ??

// Per.

Reply to
Per Jensen

Hej Per

Jeg kender ikke rigtig det kit, har ikke selv prøvet det. fandt et board med en anden dsp på, men kom aldrig rigtig i gang med det.

du kan måske læse om det her

-- thomas

Reply to
none