ProgramCounter i 12F675

Hej NG.

Jeg sidder og eksperimeterer lidt med udgangene en 12F675. Et lille
testprogram der bare tænder og slukker en LED på udgangen resulterede i at
LED'en lyste hele tiden. Jeg blev noget overrasket da jeg satte et scope på
udgange: Den blev ganske vist sat høj og lav igen som forventet, men efter
små 10uS blev den sat høj og lav igen. Det ser altså ud som om PC'en bare
blive sat til 0 når den har nået enden af programmet. Er det meningen? Og
kan jeg forhindre det?

mvh
Stefan

Re: ProgramCounter i 12F675

Er det ikke meget normalt at programmet starter forfra ?

Hvad skulle det ellers gøre ?

Du skal have lavet nogle tællere og skifte på dem i stedet.

Re: ProgramCounter i 12F675
Og
Tja, jeg forventede vel at programmet stoppede når koden var udført...
Hvis jeg ville have det til at loope ville jeg lave en løkke. Sådan virke de
andre sprog jeg er vant til :)
Men det er altså normalt for en PIC at køre i løkke selv om man ikke har
bedt om det?

Stefan

Re: ProgramCounter i 12F675
Hej Stefan,

Det gør det vel sådan set også.

PC-sprog sætter et "return-to-OS" automatisk (eller du gør det manuelt hvis
du kører assembler), ellers ville det også bare skøjte derudaf.
Og OS'et _er_ et (stort) loop.

Det har du bedt om implicit, ved ikke at definere en trap et sted - PrgCnt
tæller jo stadig opad og når den når højeste mulige værdi og så tæller en
frem, hvad står der så i PrgCnt ? ;)

--
Venlig hilsen,
Søren