Program til tegning af logiske kredsløb

Jeg skal designe en simpel cpu og vil gerne slipe for at tegne den
manuelt på papir. Jeg kiggede på visio men det har ikke ret mange af
komponenterne. Eksempelvis var der intet symbol for en ALU. Programmer
som Orcad kan sikkert anvendes, men det er lidt overkill - og koster
alle penge i verden.

Mit behov er ikke at køre analyse (selvom det bestemt ikke ville
skade), men bare at lave en pæn tegning af komponenterne og de
forbindende busser.

Kan nogen her mon komme med et forslag til et produkt?

Re: Program til tegning af logiske kredsløb

Designe en CPU ? Fandens stort arbejde...godt det ikke er mig...jeg nøjes
med at designe MED CPU :)

Men ellers er eagle vel et godt valg da det er gratis ?
http://www.cadsoft.de /

Re: Program til tegning af logiske kredsløb

Cadsofts værktøjer (i gratis version) kan ikke håndtere de mængder af
data.
Måske den web baserede og ligeså dyre OrCAD (som ikke hedder OrCAD
mere) kan. Jeg husker bare ikke hvad firmaet hed der købte OrCAD.
Ellers spørg Paul Stoffregen, det gjorde jeg :-).
Mvh
  Klavs.

Re: Program til tegning af logiske kredsløb

OrCAD hedder OrCAD. De er nu en del af Cadence, der er verdens største
leverandør af elektronik CAD værktøjer.

www.orcad.com
www.cadence.com

Forhandles af www.NordCAD.dk

Bruges af mange

Bo //

Re: Program til tegning af logiske kredsløb

Nu er det som sagt en simpel en af slagsen. 1 clock pr. instruktion og
adskildt hukommelse til instruktioner og data. Under 20 instruktioner
alle på 32 bit, og så er opgaven sådan set ikke så voldsom.

Det er nu ikke hvad jeg skal bruge. Her tegner man virkelige fysiske
komponenter. Det jeg skal tegne er mere i stil med
http://www.greenleaf.dk/kontrol.pdf side 5.

Ellers tak for forslaget

Re: Program til tegning af logiske kredsløb
Hej James,

Hvorfor ikke blot bruge et penselprogram ?
Photoshop, Paint Shop Pro eller enddog Windows Paint kan klare det.

--
Venlig hilsen,
Søren

Har du prøvet Dia?

Det er i stil med MsVisio, men OpenSource og gratis. Det var i starten
lavet til Linux, men er siden blevet porteret til windows:

<http://dia-installer.sourceforge.net/>

- Lars

Re: Program til tegning af logiske kredsløb

ISE WebPACK 6.2i fra Xilinx kan evt. bruges måske også lidt overkill,
men den er gratis :)

se:
http://www.xilinx.com/xlnx/xebiz/designResources/ip_product_details.jsp?sGlobalNavPick=PRODUCTS&sSecondaryNavPick=Design+Tools&key=DS-ISE-WEBPACK

mvh