program til simulering af elektronik

Hejsa

Jeg vil gerne simulere nogle oscillatore og filtre.

Jeg søger derfor et program der er rimeligt brugervenligt til at tegne
diagrammerne i, og bagefter simulere kredsløbene.

Som sagt er det oscillatore og filtre, jeg vil gerne have output fra
spectrum-analyzer, det er det mest vigtige.

Jeg har forsøgt med orcad - men det er lidt for vildt for mig... så hvis
der findes noget der gerne er gratis og lige så godt ville det jo være
helt fint.

Jeg vil foretrække en visuel simulering. Jeg har kigget lidt på spice,
men det ser ud som om der skal programmeres en del og output kommer som
text.

Måske jeg bare er for krævende...

/HH

Re: program til simulering af elektronik
Hej!

Måske er rfsim99 det du søger.
Søg efter det på Google.

med venlig hilsen/regards

Ole

(Reply to : snipped-for-privacy@oz2ql.dk)

e og filtre.

Re: program til simulering af elektronik
Hej Ole,

Jeg har downloadet og prøvet med rfsim99 som ser lovende ud - men kan
ikke helt finde hverken krystaller eller transistore til mit diagram...

Ved du om det er mig der er blind ??

/HH

Re: program til simulering af elektronik
Hej!

Desværre! Jeg erindrede blot, at det kunne noget af det du efterlyste.

med venlig hilsen/regards

Ole

(Reply to : snipped-for-privacy@oz2ql.dk)

Re: program til simulering af elektronik

De fleste kredslF8%bsimuleringer er spice eller en afart som "motoren"
bag
med en gui til at tegne diagrammer og vise grafer ovenpE5%.

f.eks superspice, www.anasoft.co.uk

-Lasse

Re: program til simulering af elektronik
Hej

En gratis udgave af spice med grafikinterface hedder LTspice.
Søg med google!

Olav

Re: program til simulering af elektronik

Hmm du kunne prF8%ve MultiSim fra national instruments.
Har ikke brugt det sE6%rlig meget, da jeg selv bruger orcad, sE5% jeg ved
ikke om det kan det du sF8%ger,
men det skulle vE6%re et ret simpelt brugerinterface.

Re: program til simulering af elektronik
Hej HHAndresen

Nej, hent SIMetrix SPICE Simulator her

http://www.catena.uk.com/site/products/SIMetrix.htm

du får ikke en bedre simulator der er nemmere at gå til.