Program til printlayout

Med fare for at starte det helt store, tillader jeg mig at spørge:

Hvilket program er det bedste til printlayout?

Det skal både være til schematic og PCB.

Jeg kender i forvejen Protel / Altium Designer og det synes jeg er rigtig
godt og det kan også en masse ting.

Jeg har også prøvet mig med Eagle og KirCAD, men dem synes jeg absolut ikke
om.

Re: Program til printlayout
Hej Hugo

Til hobbbybrug, så absolut CirCAD.

Hvad med at prøve http://www.autotraxeda.com /

Mvh Max

Re: Program til printlayout

Da Du ikke skriver noget om hvad det er til, eller om det er ril prof
brug eller Du vil satse HELE friværdien i huset, synes jeg Du skal kigge
på Cadence Allegro med Signal integrity pakke.

-Men det er nok ikke det svar Du vil have?

Til hobbybrug: lyt til Max. Jeg har selv et OrCAD PCB system med
simlering og diagram system.

Bo //

Re: Program til printlayout
Jeg prøvede at hente det der AutotraxEDA, men det fungerer da slet ikke
synes jeg - det går ned hele tiden og så igen. (det er en helt 'ren' Windows
XP jeg har loadet fra en image jeg prøvede den på)

Cadense kender jeg fra mit tidligere arbejde i en elektronikfremstillende
virksomhed hvor jeg arbejdede i IT afdelingen med bl.a. ansvar for
installation og vedligehold af Cadense produkter. I et flerbrugermiljø er de
ikke optimale qua den måde licenserne håndteres (min personlige mening) men
det er muligt at det fungerer fint som standalone. Det kan man vel forhøre
sig om.

--
/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

Håndtering af licenser fungerer forskelligt efter hvem Du spørger. Men
det er vel mere funktionerne i programmet, Du har brug for. Stand alone
har jeg aldrig haft problemer.

Hvad er Dien behov til printudlægning ?

Bo //

Re: Program til printlayout
Mit behov er ikke det helt store, men som radioamatør skal man jo af og til
lave et print :-)
Angående Cadence licenserne så er der selvfølgelig nok delte meninger, men
hvis ikke man har den rigtige installationsbeskrivelse, så kan det være
rimelig træls at få til at spille.

Det ender nok med at jeg beholder min gamle Protel 99SE - det er jo nok også
det billigste. Men da det er en outdatet version ville jeg bare lige 'stikke
fingeren i jorden' for at se om der skulle gøres noget nu jeg alligevel står
for at skulle installere min computer om.

Tak for input

--
/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

Well, jeg er _ret_ glad for Mentor Graphics PADS 2005 til både schematic
og logic. Det har selvfølgelig sine "quirks" som så mange andre
programmer, men det er et kæmpe skridt frem ift. det håbløse Protel (har
dog ikke rodet med det i nogle år efterhånden).

Bruger det jævnligt på arbejdet så det er med licens og det hele :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline