Program til design af printplader

Hejsa

Jeg kan huske at jeg engang i 2001 anvendte et program til at tegne
printplader til fotoprint fremstilling i dette program kunne man tegne
diagrammet til sit projekt og klikke på en knap, så regnede den selv ud
hvordan printlayoutet skulle være.. Dette program kunne jeg godt tænke mig
at få fingre i, eller noget lignende da jeg skal have fremstillet nogle
printplader som lige skal designes..

Nogle der kan hjælpe?

Mvh Brian

Re: Program til design af printplader
Søg på Google efter "Eagle" - et fint lille program til hobbybrug (begrænset
størrelse af print) ellers fuldt prof.

Mvh KS

Re: Program til design af printplader

Jeg kan ogsE5% varmt anbefale Eagle. Et rigtig godt layoutprogram til
hobbyfolkene!

Re: Program til design af printplader
Tak for det.. jeg prøver med eagle.. er også kommet i tanke om at det
program jeg brugte engang hed orCad...

Mvh Brian

Jeg kan også varmt anbefale Eagle. Et rigtig godt layoutprogram til
hobbyfolkene!

Re: Program til design af printplader
http://www.cadsoft.de /

Re: Program til design af printplader
Om autorouting: http://www.omnigraph.com/articles/autorout.php
Eagle download: http://www.cadsoft.de/download.htm

Har man brug for større print end gratisversionen kan man jo opsplitte
sit design i moduler og lave diagrammer over hvert modul og så lægge dem
ud med Eagle hver for sig. Det har jeg selv gjort med nogle
designs...fungerede fint :)

Re: Program til design af printplader
nke mig at20%
kitcad er gratis og den har en stor brugergruppe diagramtegning og20%
printudlE6%g fra diagram + at du kan se det ferdige print som kan roteres=

mvh bjF8%rn

Re: Program til design af printplader
Hej bamse

Men det er vel et tegneprogram, ikke et SCM/PCB CAD program ?

Re: Program til design af printplader
Tja et program med autorouter....Protel lå engang på nettet i en fri
version med autorouter...Om Eagle har det i gratis versionen kan jeg
ikke lige huske men prøv at tjekke:

Autorouting er fint til rene digitale kredsløb. Men skal der tages
hensyn til: emc forhold, varmeudvikling, induktions/kapacitetsvirkning
osv. duer det ikke...man skal i alle tilfælde rute noget manuelt så.
Rent produktionsmæssigt er autorouting også et problem tit da resultatet
af en autorouting tit kan vise sig ikke at være optimalt for
produktionen/montagen. Men til hobbybrug...tja...der har man jo ikke de
problemer :)

Re: Program til design af printplader

Eagle har sE5% vidt jeg ved autorouter i gratis-udgaven. Den fungerer
ganske godt og har sparet mig for flere timers arbejde!

Site Timeline