Proel TPR12A

Er der nogen der kan komme med lidt hjælp til fejl på forstærker modulet i
en Proel TPR12A monitor højtaler.

Fejlen:
R25 (2,2ohm) afbryder.
C8 (220uF) løfter låget.

Har skiftet R25 / C8 to gange før, og alt ser ud til at virke, men når
forstærkeren har været i brug nogle dage er fejlen tilbage.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Den Thu, 18 Nov 2004 10:14:28 +0100. skrev 15kw:

<snip>

Uden at kende dimsen, så ville jeg forsøge at se om der var gået
selvsving i dyret. Hvis den forsøger at stå at lege HF sender, kan der
ske meget underligt. Jeg fik selv rykket hårgrænsen ved et lign.
tilfælde;-)

Christian Treldal

Re: Proel TPR12A

Jeg tror ikke det er problemet i denne forstærker.
Så vidt jeg kan se bliver R25 brugt som sikrings modstand mellem -60V
forsyningen og C8, spændingen over C8 og den tilsvarende lyt i plus
forsyningen bliver brugt til driver trinnet og til noget styrring af deres
klasse G eller H power switch.

Ved måling på forstærkeren er der ikke noget der ligner selvsving.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Tjek AC på forsyningen.

Re: Proel TPR12A

Tak for hjælpen.

Jeg prøvede lige at belaste + forsyningen med 1A det gav 0,1Vpp i rippel, på
minus forsyningen var der ca 60Vpp i rippel så mon ikke om det er fejlen.
PS ved normal drift uden signal er der ca 0,1Vpp rippel, så derfor havde jeg
ikke lige tænkt mere på det.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Joooo, det kunne da tænkes :-)

"Lytsygen", eller dioder ?

Re: Proel TPR12A
rippel, på
fejlen.

Broerne fejler ikke noget.
Den af lytterne der er orden har en ESR på 12,503mOhm den anden kan jeg slet
ikke måle da mit meter går i overload  (>100Kohm) så den er nok afbrudt.
PS De vejer det samme så det er ikke fordi at væsken er fordampet.

--
Hilsen
   Peter N Petersen