problemer med "sygt" wavecom-modem.

Har fået et kasseret GSM-modem fra min arbejdsplads, et Brodersen-modem,
men der sidder samme indmad i kassen som et Wavecom WM02 modem, så
kommandoer osv er ens.

Modemmet virkede for en kort bemærkning da jeg satte det til derhjemme
først, men det vil ikke svare mere.

Der sidder er HD-SUBD15-stik på det, så jeg har lavet en adator. hvis
jeg laver en forbindelse inden i modemmet imellem RX og TX så får jeg
mine beskeder igennem til hyperterminal.

modemmet kører ifølge specs 9600 8 N 1, og det var også med disse
indstillinger jeg fik hul igennem, den svarede OK til en AT og en ATD
xxxxxxxx kunne da ringe en telefon op.

Den registrerer simkortet fint på netværket kan jeg se.

Nu svarer modemmet med et stort A stort set uanset hvad jeg sender til
det, nogle tegn giver en stjerne retur osv.

Er det baudrate e.l. der er galt her ????

Den gemmer jo sine indstillinger i en EEPROM, kan der være gået fisk i den ?

Jeg har prøvet at toggle Reset- og Boot-benet i dens stik, men det
ændrer ikke noget..

Nogen der har prøvet noget lignende ? det er ret så kedeligt, at det
ikke rigtig virker.

Jeg har tidligere haft fat i et sygt WM02, og det skildte jeg totalt ad
og satte sammen igen, og så virkede det, men det var også synligt
fugtskadet, så multistikket inden i havde det skidt.

MVH,Per.
ved mail, fjern fjernmig.

Site Timeline