problemer med strøm på træningsmaskiner

jeg har et konstant problem med vores 2 trE6%ninsmaskiner... de bruger
4xAA batterier pE5% ca. 3 uger.... hvilket er meget normalt for de
maskiner vi har iflg sE6%lger....  derfor sF8%ger jeg en mere holdbar
lF8%sning.....    og det skulle vE6%re at lodde strF8%mforsyning til + og -
og sE5% sE6%tte strF8%m pE5% via stikkontakten..... men......  hvad skal jeg=

kF8%be for ikke at fE5% for lav spE6%nding og for ikke at fE5% for hF8%j s=
E5% det
brE6%nder sammen ?

evt nogle specifikationer og evt links

pE5% forhE5%nd tak...

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmask iner

Hvorfor ikke bare en batterioplader med batterier til ?

http://www.batteribyen.dk/vipow_15_minutters_lader_incl_4_stk_panasonic_aa_2100_mah_batterier-p-1839.html?osCsid38%be8785130b7dc4210f04aaedba11b5

Fåes sikkert også billigere

/HH

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

fordi jeg har prF8%vet med 4 stk AA GP-powebank 2500 mah batterier....
de fungerede kun 2 uger.... det skal vE6%re noget permanent.....

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

Et netadaptor der kan give 6 volt, ledningerne tilslutter du 2
dummybatterier (af træ/plastic/etc) og sørger for at der er forbindelse
til de rette kontaktpunkter.

Hop ind til nærmeste elektronikpusher og forklar dit problem, så kan de
finde adaptoren til dig.

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

sE5%dan nogle har jeg desvE6%rre ikke i nE6%rheden.... sidst jg spurgte
omkring mig stod de og gloede dumt og prF8%vede at prakke mig alt muligt
andet pE5% (de har intet forstand pE5% "gammeldags" elelktronik) derfor
spF8%rger jeg herinde..

men kan jeg fE5% en forklaring pE5% det du skrev,hvordan jeg laver det ?
og hvor jeg kF8%ber delene til

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmask iner

To stykker træ med samme bredde som et batteri, og dobbelt længde. En
tegnestift i hver. En ledning fra adaptoren til hver tegnestift.

Så skulle den være i vinkel!

Mvh Thomas

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
Hej Martin

Hvor i landet står disse maskiner ?

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

korsF8%r.... Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

ok... men kan jeg bruge enhver strF8%mforsyning med 6 volt... og skal
jeg sE5% bare klippe det stik af der altid sidder for enden af dem og sE5%
afisolere ledningengerne og sE6%tte dem til ?   hvad plejer at vE6%re + og
- ?  de er jo som regel sorte og rF8%de eller ?

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
Hej martin

Meget ofte er munusledningen mærket med en svag hvid streg eller
en kant. Men køb et måleinstrument hos når de er på tilbud til en
tyver, så kan du afgøre hvad der er plus og minus.

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

jeg har en smule mE5%leudstyr... men hvor bruger man det hehe... har
multimeter

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
Hej martin

Hvis det er digitalt, ja så viser det spændingen korrekt når
det står i et DC område og plus er til plus og minus er til
minus, hvis man bytter om på + og - vises en - foran tallet.
Hvis instrumentet er med viser, ja så skal det slå ud til
venstre når polariteten er korrekt.

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

Host !!

;-)
Orla Pedersen
Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
jeg har kigget lidt pE5% http://www.batterilageret.dk/group.asp?group3D%4&su =
b3D%4
og hvad mon jeg skal bruge af mAh er det ikke bare noget med
holdbarhed og ikke kapacitet eller ?  i stedet for 4xAA 1.5 volt hvor
mange mAh skal jeg sE5% bruge pE5% strF8%mforsyningen ?

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
en hurtig tanke.... kunne det lade sig gF8%re at bruge denne :
http://www.batterilageret.dk/product.asp?product3D%13&sub3D%4&page3D%1

og sE5% lodde 4 ledninger pE5%.... + og - til den ene maskine fra
strF8%mforsyningen.... og sE5% et par mere + og - fra strF8%mforsyningen og
til den anden maskine ? kan det lade sig gF8%re sE5%dan at kF8%re med 12
volt selvfF8%lgelig og sE5% via 2x + og 2x - ud til 2 maskiner ?

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
Hej Martin

Ja, den kan nok trække 100 stk af dine træningsmaskiner, men du
skal parallel forbinde dem og bruge 6 volt.

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

det var ogsE5% det jeg skrev eller ? altsE5% parallel dog med 12 volt....
men ja ok... 6 volt i stedet...   men fra strF8%mforsyningen og sE5% 2
ledninger +/- til den ene maskine... og igen fra strF8%mforsyningen og 2
ledninger +/- til den anden,,,  det mE5% vel vE6%re parallel og sE5% bare
med 6 volt i spE6%nding

Martin

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
Hej martin

Jeps, det skulle virke, sørg bare for at tilslutte korrekt i
batteriboxen.

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner
Hej Orla

Sorry, det er naturligvis til højre, tak for
hintet Orla :)

Re: problemer med strøm på træningsmaskiner

Nåe-ja, jeg regnede nu også med at Du kendte analoge instrumenter, omend vi
efterhånden er få tilbage.  ;-)

Orla Pedersen