Problemer med Serial-til-usb converter

Hej NG

Med god vejledning fra brugere i denne gruppe har jeg købt en
serial-til-usb converter til min La Crosse 2310 vejrstation så jeg kan læse
vejrdata ind i min IBM T41 laptop uden serial port.

Men det virker ikke. Jeg har prøvet med en anden serial device (PDA) og der
virkede converteren fint.

Jeg har skiftet COM porte et par gange, opdateret drivere endnu flere
gange, men lige lidt hjælper det. Har også fjernet alle andre USB enheder.
Tjekket i REG DB at laptop også har registreret COM tildelingen korrekt.

Her er lidt data om converteren.

Producent: ST-LAB
Driver: Profolic 2.0.26
Chipset: PL-2303x

Har også spurgt producenten af vejrstationen, men fik bare det sædvanelige
spade-support-svar "we have no problems".

Håber på løsningsforslag inden farer ud og prøver 10 andre convertere.

/Olskum

Re: Problemer med Serial-til-usb converter

Kan kun sige det sådan:

Nogle virker godt, andre er snot, har selv en af de sidste på lager....

Re: Problemer med Serial-til-usb converter

Problemet ligger ikke i din usb adaptor, men i din vejrstation !

Vejrstationen har ikke stel med i RS-232 snittet, se her
http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Open2300/OpenWSAPI , hvilket er noget
rod...

Jeg har prøvet med den samme ST-LAB usb converter på 2 pc´er, på den første
pc "væltede" XP med blå skærm når com porten blev valgt,
på den anden pc virkede det fint !!!

Det næste forsøg var med Seriel device server (ethernet til seriel port)
hvilket virkede fint og som nok bliver min foretrukne løsning.
Så kan jeg se vejrdata på en vilkårlig pc i netværket og evt. via
internettet

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Problemer med Serial-til-usb converter

USB-standarden arbejder i "pakker", serielle porte kører i datastream's -
meget forenklet!!!
Ganske få USB-convertere er gode nok til at lave det om, andre er ikke, det
kommer meget an på opgaven og tingene
 - Vi har meget industriudstyr vi er nødt til at servicere med en gammel
100mhz Think-pad istedet for de moderne...

Lars / Viborg

Re: Problemer med Serial-til-usb converter

Hej NG

Tak for svar.

Sendte den første converter retur og bed i æblet og købte en noget dyrere
udgave hos Brinck, og nu funker det.

/Olskum

Re: Problemer med Serial-til-usb converter

Hvilken model købte du i stedet?

Jeg har også en sådan adapter itl min vejrstation. Min adapter er også
med PL2303-chipsæt, og det har virket fint (under linux godt nok), men
efter en kerneopgradering af min server virker den nu kun nogle dage ad
gangen inden den skal pilles ud og sættes i igen.

--
Mads Lie Jensen - snipped-for-privacy@gartneriet.dk - ICQ #25478403
-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm