problemer med scart-forbindelsen i billedrørs-tv

Jeg har et 5-6 E5%r gammelt billedrF8%rs-tv fra JVC. PE5% det seneste er de=
begyndt at blive problemer med, at billedet pludselig kan forsvinde,
og der blot er en lille, smal, horisontal lysstribe pE5% skE6%rmen. Lyden
er der stadig. Hvis man sE5% vrikker lidt med scart-stikket, der
forbinder tv med min kanalboks, sE5% kommer billedet igen.

Jeg har prF8%vet at bruge et andet scartkabel, men det gF8%r ingen
forskel, sE5% jeg tE6%nker pE5%, om det er selve stikket i tv'et, den er ga=
med - og kan det mon lF8%ses med lidt kontaktspray?

mange hilsener
Steffen

Re: problemer med scart-forbindelsen i billedrø rs-tv
Hej!

Fejlen er ikke i scartstikket, men derimod i vertikaldelen i fjernsynet.
Der er en dårlig forbindelse som du kan (midlertidigt) kan eliminere.
Det skal udbedres med loddekolbe før det bliver godt igen. Kan evt.
kigge på det for dig hvis du er i nærheden af Helsingør.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: problemer med scart-forbindelsen i billedrørs-t v
Hej Kim

Fik aldrig takket dig for dit fine svar. Jeg har fortsat problemet,
men bor desvE6%rre langt fra HelsingF8%r. Mon det kan betale sig at fE5% en
tv-reparatF8%r til at se pE5% det?

mvh
Steffen

Re: problemer med scart-forbindelsen i billedrø rs-tv
Hej!

Hvis du fortæller hvor du bor kan det jo være en anden fra gruppen kan
hjælpe. Det bør ikke tage mange split-sekunder for den rette :)

Og tak :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: problemer med scart-forbindelsen i billedrørs-t v
Hej igen

Jeg bor i C5%rhus.

mange hilsener
Steffen