"Problemer" med ir modtager.

Jeg er ved at lave en ir modtager til min pc, så jeg kan styre min pc, med
fjernbetjening fra mit harman kardon avr 1550 anlæg. Spørgsmålet er så, ved
hvilken frekvens udsender harman kardon fjernbetjeningem sine signaler.
"carrier frequency". Jeg kan godt få modtageren til at modtage noget, men
det er i en afstand af max 2 cm, med er ir modtager der kun modtager ved 36
Khz.

Opstilling er opbygget på følgende måde:

www.cesko.host.sk/girderplugin.htm

På forhånd tak.

Bo

Re: "Problemer" med ir modtager.

ved
36

Hey

Kan man ikke bare tage en IR reciever "diode" og sætte den direkte på
scobet, så vil man vel se carrier frekvensen + noget moduleret, de sidder
bla i IRDA moduler, men man kan i nogle af de IR demodualtore i lille metal
hus være hældig at kunne komme til at måle på "dioden" direkte... er ikke
sikker på det er en diode men mener det

Kasper

Re: "Problemer" med ir modtager.

med
men
metal
Nu har jeg ikke lige nogen foto diode, og jeg tænke, at jeg lige ville
spørge, hvis der var nogen den viden jeg ikke har. Det er da en mulighed,
hvis jeg ikke kan finde ud af det på en anden måde. Jeg kan bare ikke forstå
jeg ikke kan finde noget på nettet.

Re: "Problemer" med ir modtager.

ved
36

Hvad med at skille fjernbetjeningen af, og mål med et scop?

Mener at det mest normale er en carier omkring 38Khz..

/ Thomas

Re: "Problemer" med ir modtager.

Hvilken type ir modtager har du ?

Re: "Problemer" med ir modtager.
36 khz sfh5110

med
ved
men
36

Re: "Problemer" med ir modtager.

Okay, så skal du måske til at fiddle lidt med modstande.

Ellers søg her:
http://www.epanorama.net/links/irremote.html

Re: "Problemer" med ir modtager.
Fjernkontroller bruker som regel en keramisk resonator på 455 khz (beregnet
på mellomfrekvensen i AM-radioer)

med
ved
men
36

Re: "Problemer" med ir modtager.
Hej Bo,

Det tyder på at Harman (eller har man ikke...) bruger en temmelig
afvigende bærefrekvens. Hvis den havde været fx. 40 kHz ville du have
kunnet "se" den på større afstand end de 2 cm (se evt. dens datablad for
følsomhed/frekvenskurven).

De er ret tyste omkring deres IR-protokol, men RC5 er det i hvert fald
ikke. Der er nok ikke anden udvej end at måle enten på remoten eller over
en fotodiode (eller en transistor i metalhus med toppen skåret af).

Jeg har selv en (PIN)fotodiode indbygget i et phonostik som jeg bruger via
en phono til BNC-adapter til at 'skope IR-remotes - noget lettere når det
er noget man jævnligt gør.
(Det er lettest at lave i et phono-hus, men et lodbart BNC kan
selvfølgelig også bruges hvis man limer midterstiften fast efter samling).

Når du finder frekvensen, må du meget gerne røbe den :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Bo

Prøv evt. at skrive til Michael han plejer at kunne hjælpe.

www.lintronic.dk

Med venlig hilsen
Lars

Site Timeline