Problemer med brum imellem computer og mixer. - Page 2

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.
Dette skulle gerne IKKE være tilfældet. Telefon nettet er for det
meste internt afkoblet med trafoer eller optokoblere netop for at
undgå galvanisk forbindelse, og så hut jeg vidsker, er det et krav fra
TDC og telestyrrelsens side af.

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.
On Wed, 13 Jul 2005 07:18:39 +0200, Klavs Rommedahl

På centralen mener du vel?

Men når man f.eks. udstyrer en computer med modem og TV-kort (bare som et
eksempel), så er der pludselig galvaniske forbindelser fra compurens stel
til:

- Sikkerhedsjord i elinstallationen

- Kabeltv (coaxialt undersystem som sikkert deler stel med skærmen på
kabeltv
  hos X antal naboer)

- Telefonlinien (medmindre der er fuld galvanisk adskillelse inde i
modemet).

Og hvis bare 2 af disse har forskelligt stelpotentiale kan det hurtigt
blive
sjovt.

Jakob

--
#include <disclaimer>

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Jeg har endnu ikke set et modem eller en router kunne køre med STP. Min egen
cisco og nu aetra går helt bananas, hvis man sætter jord på kablerne til
computeren...

Claus.

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Jeg ville prøve at recompilere kernen med -NoHum option slået til...

-undskyld: det er varmen og dårlig humor :-)

Bo
næsten nedsmeltet

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Så prøv at recompilere med PROC_FS, det er den eneste kernel option som er
totally cool (i 2.6.8 fra etch)

--
#include <disclaimer>

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Den var da ok :-)

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Jo, men så falder resonanspunktet vel også, så dybere toner bliver til
brummen?.:-) (Jeg har en ventilator kørende).
Karsten H. Jensen

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Er det det du kalder bas(isk) støj ?

Re: Problemer med brum imellem computer og mixer.

Tak for rådene, nu har jeg kørt med fælles stelforbindelse for
computer/mixer siden jeg spurgte, og har ikke oplevet brum siden.

Ydermere har jeg fået en extra bonus, mindre støj :-)

Site Timeline