Problem med tvboks

Jeg har købt mig en tvboks, som virker på følgende måde:

Computer sender billede og lyd til tvboks.
Tvboks sender enten pcsignal eller tv billede til skærm
Tvboks sender lyd signal til skærm (har indbygget højtalere) og/eller til
forstærker.

Opsætning 1: Tvboks sender kun lyd til skærm.
Problem: Når man slukker tvboksen (går på standby), og der ingen signal
kommer fra den slukkede computer, er der en ca. 10 khz lyd ud gennem
skærmen.

Opsætning 2: Tvboks lydsignal går både til skærm og forstærker. Ingen
hyletone i skærm, men hvis forstærkeren er slukket spiser den så meget af
signalet, at næsten ingenting kan høre på skærm.

De løsninger jeg har fundet på er:

1. Sætte stor modstand mellem plus og minus på lydkabel mellem computer og
tvboks, sådan at lydindgang på tvboks ikke svæver ved slukket computer.

2. Lave et delfilter til skærm, der sorter høje frekvenser fra.

3. Sætte en modstand i serie i kablet der går til forstærker, sådan den ikke
spiser så meget af signalet, når både skærm og forstærker er koblet på lyd
ud fra tvboksen.

Hvad er bedst?
Er der andre løsninger?

mvh - Michael Kristensen

Re: Problem med tvboks
hey... du har sørget for det hele er jordet til samme potentielle.... ALT
der er forbundet sammen ??

--
Mvh Kasper

Re: Problem med tvboks

Alle delene sidder i samme stikkontakt, men ingen af dem har den 3. ben med
jord.

Skal jeg forbinde alle stelforbindelserne med hinanden?

Re: Problem med tvboks

Nu bor jeg på 4. sal, så det med jordspydet er nok ikke det letteste :-)
Men mit køleskab har vist jord i stikket. Men lydproblemet er der også, hvis
jeg hiver stik fra computer ud. Så signalet må kommer fra tvboksen, når
indgangen til lyd "svæver".

Er der ikke nogle af mine 3 forslag som måske kunne virke. De er lidt
lettere at føre ud i livet.

mvh - Michael Kristensen

Re: Problem med tvboks

ikke

Kan nogen komme med et bud på størrelse af modstand ved disse to
løsningsforslag?

Hvor meget strøm løber der? Kan man bruge en standard modstand, eller skal
man have en større, der kan klare varmen?

mvh - Michael Kristensen

Site Timeline