Problem med TV reparation

Hej Alle

Tak for en god nyhedsgruppe med masser af spE6%ndende spF8%rgsmE5%l og
gode svar!

Jeg er ved at reparere et Technica farve TV (model S28AD/0).Der er
overhovedet ikke liv i det og sikringen (lige efter AC
indgangsspE6%ndingen) brE6%nder af hver gang jeg sE6%tter strF8%m pE5%. Jeg
har desvE6%rre ikke diagrammet for fjernsynet sE5% jeg er lidt pE5% bar
bund... :o(
Er der nogen der ved hvor man kan skaffe diagrammet (hvis det
overhovedet kan lade sig gF8%re?) eller mE5%ske har en god ide til hvad
jeg kan prF8%ve at tjekke?

Der sidder en stor elektrolyt i strF8%mforsyningsdelen af printet. Jeg
har hF8%rt at det tit er disse der skal skiftes...??

PE5% forhE5%nd tak.

Mvh
Max Madsen

Re: Problem med TV reparation
Hej!

I så fald har du med stor sandsynlighed een af flg. fejl:

1. PTC-modstanden (som regel en hvid eller sort plastic"æske" på størrelse med
et viskelæder som har lidt overlast. Kan med lidt snilde åbnes og inspiceres
visuelt for skader og i så fald erstattes.

2. Fejl i strømforsyningen. Mål henover hovedlytten (den store) og se om der er
lav modstand. I så fald finder du switchtransistoren (på køleplade i nærheden)
og undersøger denne. Meld tilbage om den er ok!

Så er der jo godt du sikkert ikke får brug for den ;-)

Går sjældent istykker pånær ved overspænding (altså den store elektrolyt).

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: Problem med TV reparation
Hej Kim

Tak for svaret! Jeg vil straks prF8%ve dine forslag.

Mvh
Max

Re: Problem med TV reparation
SE5% fik jeg endelig fat i en ny PTC-modstand og fjernsynet virker igen.

Mange tak for hjE6%lpen!

Mvh
Max

Re: Problem med TV reparation