problem med Philips tv...

Hej gruppe

Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et Philips 28" ws tv, model nr. 28pw6305
som er begyndt at sige en kliklyd, det lyder lidt som et dæmpet relæ-klik,
samtidig med der kommer et blink i billedet, det ser nærmest ud som om
billedet går ud i venstre side og kommer tilbage indenfor ½ sek... Jeg har
været inde i service menuen og set om der var nogle errors, og det var der,
på de to første pladser står der 13 og 14.
Jeg håber nogen kan komme med et bud på hvad der er galt, eller hvad de
fejlkoder betyder.

mvh.
MM

Re: problem med Philips tv...
Hej!

Kan meget vel være overslag i billedrøret. Der er ikke rigtig noget at gøre i
den forbindelse.

Glem de to "fejl" - de har ikke noget at sige alligevel. Betragt dem hellere som
debug-koder...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: problem med Philips tv...

ACK! det lyder ik rart... den gjorde det igår, men har ikke lavet noget
forkert idag, det er altså en periodisk fejl...

modtaget, men nu er jeg jo blevet nysgerrig mht. hvad de betyder, ved du om
der findes en side på nettet hvor sådan noget står beskrevet?

Re: problem med Philips tv...
Hej!

Du kan jo være heldig det ikke bliver værre end det er. Men jeg garanterer intet
;o)

Fejl 13 = Tuner-fejl
Fejl 14 = Lydprocessor-fejl

Men der skal ikke specielt meget til at tingene optræder som "fejl". Hvis
apparatet ikke lige kan kontakte tuneren meldes det som fejl, selvom den virker
et splitsekund derefter.

Ergo, debugkoder i langt de fleste tilfælde... Jeg kan ikke mindes, at jeg har
brugt en fejlkode til noget fornuftigt i specielt mange tilfælde. I 99% af
tilfældene finder man fejlene inden man kunne nå at slå koderne op :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: problem med Philips tv...

 - Som faktisk ikke er en tuner fejl. men et resultat af at I2C bussen ikke
er termineret ordentligt på de første af 6305'erne, hvorfor denne fejl
findes på uhyggeligt mange TV, uden at der er en fejl.

- Prøv at nulstille fejlbufferen, det kan du gøre i service mode, sluk TV'et
( standby ), sluk det helt ( netafb. ), vent 10 sekunder, og tænd igen, kig
efter hvad der så er af fejl...
Mange fejlkoder opstår fordi der kommer en støjpuls ind fx. fra lysnet, et
køleskab, en PC e.l., og hvis ikke den kommer hver gang du har nulstillet,
betyder det ikke noget...

Lars / Viborg

Re: problem med Philips tv...
Hej!

Nu har jeg så ikke tv'et stående her, så det bliver skisme svært ;-)

Igen er jeg enig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline