Problem med Philips TV

Hej,

Min kæreste har et ca. 2 år gammelt 28" Philips widescreen tv
(28pw6305/01). Når det har været tændt et stykke tid, skifter det over
til henholdsvis Ext 1, 2 eller 3 (AV indgangene?). Når det så synes at
det har brugt nok tid på det, skifter den tilbage til normalt TV igen.
Hun har så haft det ude ved en reperatør, for at finde ud af hvad der
var galt, og hvad det ville koste at få det lavet. Hun fik at vide at
det var strømforsyningen der var ved at gå, og at det ville koste 1500kr
plus moms!! Det synes jeg lyder helt vildt! Eller hvad?
Er det evt. noget man kan fikse selv?
I hvert fald synes jeg at det er utroligt at der skal skiftes psu
allerede efter 2 år.

Håber i kan finde hoved og hale på det hele. Ellers må i spørge.

Jonas Jalling

Re: Problem med Philips TV

Jo, jo, prøv lige at søg lidt tilbage, syntes at kan huske den fejl i
andre indlæg. Her var det vist nok en processorfejl.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Problem med Philips TV

Hmm.. Så vidt jeg kan læse ud fra tidligere indlæg, var det lytterne den
var gal med.. Eller har jeg læst forkert? Skal jeg bare igang med at
skifte ud? Kun omkring psu'en vel!??

Jonas Jalling

Re: Problem med Philips TV
On Thu, 3 Jul 2003 23:26:13 +0200, "Jonas Jalling"

Det er processoren der er død.

Den reparatør har næppe kigget på den.

Tjah.

Hvis du har evner til at lodde finepitch kredse og efterfølgende lave
de fornødne indstillinger i servicemenuen, ja.

Jeg synes det er mere utroligt at der skal skiftes CPU efter 2 år.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Problem med Philips TV

Ja.

Kommer an på typen. Jeg skal have den nøjagtige modelbetegnelse på
TVet og A-L-T hvad der står på CPUen.

Send mig infoen pr. mail - så får du en pris.

(CPUen sidder på det lille lodrette board)
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Problem med Philips TV
Det bliver sjovt, meget sjovt

det er korrekt som Ole skriver at det er CPU'en der er defekt, men ...men

En ukyndig amatør der skal til at udlodde en CPU på køkkenbordet -
benafstand 0,125 mm ca 100 af dem, uden ESD sikring, uden at ødelægge
printet

Det bliver sjovt, lad os høre resultatet, elle sagt på en anden måde HOLD
FINGERNE VÆK

Erik