Problem med Philips 28"ws

HallF8%jsa - har et problem med et 28" tv.
Billedet er konkavt (det buer ud pE5% midten)..

Jeg kan ikke hitte fejlen - nogen der kender problemet

type nummeret er 28pw6305/01

/Martin

Re: Problem med Philips 28"ws
Hej!

Yrk, en A10E'er... :-(

Nå, har du undersøgt om ø/v transistoren pos. 7470 er ok? Den sidder på en
køleplade i nærheden af BUen...

Undersøg evt. også om den får drive ind via modstand 3470.

Prøv evt. om du kan justere ø/v'en via servicemenuen (tryk 062596 og I+ for at
komme derind).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Philips 28"ws

Skiftet den - hjalp ikke ..

Hvis den ikke får drive, er der vel ikke billede på ?

Det skal prøves !

Re: Problem med Philips 28"ws
Hej!

Eh, jo da. Vi taler jo om øst/vest regulering - ikke BU'en (dvs. liniedelen).

Visse apparater kan finde på at gå i protection pga. øst-vest fejl, men jeg tror
ikke A10E'eren er et af dem.

Det er bare for at undersøge om justering overhovedet er muligt. Fejlen kunne
evt. også skyldes en defekt EEPROM eller painter IC (*løber mig koldt ned af
ryggen!*).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Philips 28"ws

Efter grundig søgen på nettet må jeg konstatere at fejlen må være SAA5667HL,
painter ic - hvor hulen køber man dem henne. ?

Re: Problem med Philips 28"ws
Hej!

Hmm, sørg for at være sikker.

Skidtet koster ..... 456,- + moms i indkøb og er ret besværlig at skifte! :,-(

Har netop skiftet en på en 32"'er...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Philips 28"ws
 Hmm, sørg for at være sikker.

ARRRGH !!

Det bliver nu ikke noget problem at få den skiftet - har udstyr til det på
arbejdet.

/Martin

Re: Problem med Philips 28"ws
Hej!

Tja, jeg skiftede den med intet andet end alm. loddekolbe og tin :)

Meeen det er da nemmere hvis man har adgang til stereomikroskop og
varmeluftudstyr.

Sker der ikke noget ved at justere i menuen? Og kommer der ikke ew-drive?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Philips 28"ws

Jeg får først den rigtige fjernbetjening senere i aften - Der ligger et
pudsigt 50Hz Signal på gate på drive fetten (nej min jordklemme er ikke
faldet af)..